A luxus felé menekülne a Mercedes
A Mercedes új stratégiáját vázolta a következő évekre, amelynek a lényege az egy-egy autón behozható nyereség növelése, akár a példányszám rovására.

Ez tulajdonképpen egy hátraarc az elmúlt évek trendjéhez képest, amikor a kisebb, kompakt modellek bevezetésével tudta megelőzni a konkurenciát a Mercedes. Ám úgy tűnik, most épp erre van szükség: kevesebb autóra, amelyeken mégis többet lehet keresni.
Épp ezért háromfelé osztották a választékot: a belépőszintű Entry Luxury, az eladások zömét adó Core Luxury, illetve a legdrágább modelleket tartalmazó Top End Luxury szegmensekre, és ez utóbbi kettő kap prioritást a jövőben. A részletekbe nagyon nem mentek bele, de a jelenlegi, héttagú Entry Level választék – ez nyilván a keresztben álló motoros modelleket jelenti – négytagúra szűkül, és valószínű, hogy a következő években a fennmaradó modellekre sem költenek többet, mint amennyi a piaci jelenlét fenntartásához szükséges.
Pontos összegeket egyelőre nem mondtak, de annyit igen, hogy a fejlesztési költségvetés háromnegyede megy a Core és a Top End szegmensekre, és a cél az, hogy Top End Luxury modellekből, amelyeken a legnagyobb haszon keletkezik, 60%-kal adjanak el többet 2026-ra, méghozzá az alkatrészhiány és a járványhelyzet előtti, 2019-es eredményekhez képest.
A fejnehéz termékpaletta kimondott célja az, hogy 14%-ra tornásszák fel a nyereségarányt a cég teljes választékára nézve. Ez a trend tulajdonképpen már most működni látszik, hiszen az első negyedévben a Mercedes 10%-kal kevesebb autón 20%-kal többet keresett, bár elemzők szerint ez inkább az alkatrészhiány egyik mellékhatása: sokan hajlandók drágább modellt venni, ha ahhoz sokkal rövidebb várakozási idő tartozik. Így aztán elég nehéz megjósolni, hogy a hiány elmúltával is működőképes maradhat-e ez az üzleti modell, ha a konkurenciánál már az olcsóbb modellek is könnyen elérhetők lesznek.
Az áremelés mellett a másik fontos irány az elektromos modellekre való átállás lesz, és ezen a téren jelentős fejlődésre számít a Mercedes vezetése. „Meg szeretnénk felezni az akkumulátoraink méretét és tömegét.” - mondta a Mercedes műszaki vezetője, Markus Schäfer. Azt azonban nem egyértelműsítette, hogy ebben mekkora részt szánnak az új akkumulátortípusoknak, amilyen például az EQG-nél használni tervezett szilícium-anódos megoldás, és mekkora részt kap a folyamatban az autók hatékonyságának növelése, amelyben az EQXX tanulmány lehet a minta a tervezők számára.
Áramvonalas szuperszedán a Mercedes EQXX
A közepes méretű modell ezer kilométeres hatótávot ígér, méghozzá a hatékonyság növelése révén.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
