Megmutatták az első Lotus luxusbatárt
Nem titkolják többet a Lotus jövőjének zálogát, a sportos vonalvezetésű SUV-t, amelyről a legfontosabb új információ talán az, hogy hatalmas, és a méreteihez képest nem kifejezetten célszerű jármű.

Erre enged következtetni legalábbis, hogy 5,103 méter hosszú, hagyományos tükrökkel 2,231 méter széles, 1,63 méter magas és 3,019 méteres tengelytávú autóról van szó, amely négy ülést, és 400 literes csomagteret kínál. A Lotusok között persze így is messze ez a legcsaládbarátabb, amit valaha készítettek, de az adatok alapján itt sem volt elsődleges tervezési szempont a jó térkihasználás.
Ami a műszaki tartalmat illeti, egyelőre csak hozzávetőleges adatokat közöltek: 3 másodpercen belüli gyorsulás százra, 600 lóerő feletti csúcsteljesítmény, 600 km feletti hatótáv és 100 kWh feletti akkumulátor-kapacitás jellemzi majd a kész autót. A meghajtás tisztán elektromos, 800 V feszültségű rendszer lesz, az akkucsomag gyorstöltésére pedig 350 kW-tal is lesz lehetőség, persze ha van ilyen teljesítményű egyenáramú töltő a közelben.
A pontos műszaki adatoknál fontosabbnak találták, hogy az új Lotus teljes önvezetést támogató szenzorrendszerrel, azaz bonyolult kamerarendszerrel és lézeres letapogatóval érkezik majd, a szoftverét pedig távolról lehet majd frissíteni, azaz ezekben a képességeiben a Tesla elérése és lehagyása is benne van a pakliban.
A belső tér kialakításában is az látszik, hogy a tervezők elé példaként az amerikai villanyautókat állíthatták: a puritán formák, illetve az egyetlen óriási középső érintőképernyővé egyszerűsített kezelőfelület is erre utal. Emellett természetesen a hatalmas Lotus SUV-ra is rejtett kilincsek kerülnek majd, az oldalsó tükröket pedig kamerák is helyettesíthetik, ha valaki így rendeli az autóját.
A kényelmetlen kérdéseket egyelőre egyáltalán nem érintették. Arról például mélyen hallgat a Lotus, hogy milyen nehéz az Eletre. A vadiúj alumínium platform, amelyre épül, elvben lehetőséget adna rá, hogy könnyebb legyen a konkurenciánál, de a méretek, az akkumulátor kapacitása és a többi felsorolt műszaki megoldás alapján így sem túl valószínű, hogy két tonna alá jönne ki üresen. Ez nyilván annak fényében érdekes igazán, hogy a Lotust alapító Colin Chapman első számú autóépítési alapelve épp az volt, hogy építsd könnyűre, majd vegyél el belőle még egy kis súlyt.
Az árakról szintén nem esett szó, a hagyományosan jól értesült Autocar is csak annyit ír, hogy az alapkivitel 100 ezer angol font (kb. 43 millió forint) alá várható, bár egy Lotusszal szemben az alacsony ár nyilván nem elvárás.
Az új Lotus Eletre persze sokkal fontosabb a márka számára, mint a legtöbb új modell: a műszaki alapjaira a jövőben három további modell épül, és egyértelműen a szakítást jelképezi a Lotus legtöbb hagyományával. Ám épp ezért nem egyértelmű, hogy elegendő lesz a sikerhez, hogy a Lotus egy drágább, és kevésbé célszerű, bár egyértelműen látványosabb formájú Tesla Model X riválist tesz le az asztalra. A hiányos adatok pedig arra utalnak, hogy ez a kétség a gyári szakemberekben is benne lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

