Azóta, hogy a Sony saját autót mutatott a 2020-as CES-en, mindenki arra volt kíváncsi, hogy belevág-e az önálló autógyártásba. Úgy néz ki, most megérkezett a válasz is: nem egyedül, hanem a Hondával közösen próbálnak sikeressé válni az elektromos autók piacán.

A két cég úgy látja, hogy jó kiegészítői lesznek egymásnak a közös fejlesztésben: a Sony biztosíthatja a kommunikációval, érzékelőkkel és felhasználói felületekkel kapcsolatos technológiákat, míg a Honda az autókarosszériák tervezésében szerzett tapasztalataival járul hozzá a közös cél eléréséhez. Az új vegyesvállalat a közös elektromos autók tervezését és fejlesztését, illetve azok értékesítését végzi majd, a gyártást, illetve a szervizelést és alkatrész-ellátást teljes egészében a Hondára bízzák.
A Sony bő két éve lepte meg a világot azzal, hogy saját villanyautót leplezett le a CES-en, a világ talán legnagyobb sajtófigyelmet vonzó elektronikai szakkiállításán. A Vision-S-hez az autótervezési tapasztalatot a Magna-Steyr biztosította, és egy ponton úgy is tűnt, hogy a tanulmányból akár szériamodell is lehet. Ám úgy néz ki, ekkora kockázatot mégsem vállalt a Sony vezetése: a költségek és a a feladatok megosztása a Hondával üzletileg is értelmesebb húzás, és mindkét gyártó számára komoly előnyöket tartogat.
A Honda szemszögéből is nagy segítség lehet a Sony felbukkanása: eddig a japán autó- és motorkerékpár-gyártó villanyautó-stratégiája nem körvonalazódott igazán élesen. Kínálnak ugyan elektromos autót – a Honda e már 2019-ben bemutatkozott Európában – de a folytatásra csak Kína esetében mutattak valamiféle koncepciót. Tovább komplikálja a képet, hogy a Honda Észak-Amerikában a General Motorsra bízta saját villanyautóinak kifejlesztését és gyártását, ez azonban, úgy néz ki, más piacokon nem lesz hatással a kínálatra.
Ötféle villanyautót mutatott be a Honda
Az ötből kettőt állítólag már jövőre elkezdenek gyártani, a másik három viszont érdekes.
Új hátsókerekes Honda a láthatáron!
Ehhez jön még az 50:50-es tömegeloszlás, persze a Honda e elektromos. Viszont sosem fog letörni a tükre, mert nincs.
Az új partner így nem csak az elektronikai fejlesztésekben lehet nagy segítség a Honda számára, de hozzájárulhat a villanyautó-fejlesztéssel kapcsolatos tervek gyorsabb formába öntéséhez, és ezzel a Honda versenyképességének megőrzéséhez is.
