2018-ban indult el a Ferrari Icona sorozata, melyben legendás múltbéli modellek formáinak adnak modern megjelenést és technikát. A ‘60-as évek versenyautóit idéző, két üléses, nyitható targatetős Daytona SP3 egyértelműen a Ferrarihoz közel álló gyűjtőknek szól, és egy kicsit az álmodozóknak is. Szép emléket állít azoknak a 330-asoknak, amik lefedték az egész dobogót az 1967-es Daytona-i 24 órás futamon.

Flavio Manzoni, a Ferrari dizájnért felelős alelnöke és csapata a 330 és a 412P kerekségét törte meg nagyon éles vonalakkal. A régi versenyautókhoz hasonlóan a Daytona SP3-nak is oldalra nyújtózó szélvédője, masszív sárvédői és nagyon éles orra van, a levegőt pedig a pillangószerűen felnyíló ajtókban vezetik, így nem volt szükség nyílásokra az oldalán. Az egyedi ötküllős kerekeket speciális keverékű Pirelli P Zero Corsa gumikba csomagolják, amiket kifejezetten az SP3-hoz fejlesztettek.
Igazán a vízszintes vonalakkal tagolt hátsó rész hozza meg a retró hangulatot, amiben egész magason bukkan ki a két trapéz alakú kipufogó és alatta ott a karbon diffúzor. A hátsó lámpa LED-es csíkjait a lamellák közé rejtették, így tényleg csak bekapcsolva látszanak a fények.
Rengeteget dolgoztak a Daytona SP3 aerodinamikáján, így ez lett minden Ferrari közül az a legmagasabb passzív aerodinamikai hatékonyságú. Az autó hátsó részén az aljától függőleges csatornákon keresztül jut el a levegő a hátsó szárnyak zsaluihoz, így optimalizálták a légáramlást és növelték a leszorítóerőt. Izgalmas megoldás a LED-es fényszórók felugró szemöldök eleme is.
Utasterét mindenhol velúr és alcantara kárpitozás borítja, a két, sokpontos biztonsági övvel felszerelt ülés teljesen fix, a pilóta a kormány és a pedálsor állításával szabhatja magára a vezetői pozíciót. Az ülések kék színe egyébként a régi versenyautóból jön, akárcsak az automataváltó konzolja, mely nyitott kulisszát idéz. Minden más a lehető legmodernebb, digitális műszerfallal és érintőgombokkal. Úgy alakították ki a kormány kezelőszerveit, hogy a vezető hozzáférjen az autó funkcióinak 80%-ához anélkül, hogy levenné róla a kezét.
Szénszálas monocoque váza a LaFerraritól származik, a motorja viszont a 812 Competizione-ból érkezik, de nem az orrába, hanem a kabin mögé. Az F140HC kódú 65 fokos hengerszögű, 6,5 literes szívó V12-es a Ferrari legerősebb motorja, mely az SP3-ban 840 lóerőt üvölt ki magából 9250-es fordulaton és 697 Nm nyomatéka van, a limitert pedig 9500-nál üti. 2,85 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 7,4 másodperc alatt már a 200 km/órás sebesség is megvan a Daytona SP3-nak, végsebessége pedig meghaladja a 340-et. Szóval döbbenetesen gyors.
599 példányt készít a Ferrari a Daytona SP3-ból, mely az Icona sorozat többi modelljeihez hasonlóan csak a hűséges és gondosan kiválasztott ügyfelek számára volt elérhető, nagyjából 2 millió eurós áron. Bizony, csak volt, mert a Monzák tulajdonosai mind megrendelték az autót, a maradék 100-at pedig gyűjtők között porlasztották el, így nem kell tartani attól, hogy olyan tekergeti majd Race módba a Manettino-t, aki nem méltó rá.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
