Bemutatkozik az ID.5, a VW villany-terep-kupéja
Nem először játsszák el a VW csoportos villanyautókkal, hogy a kupétetős változatot külön mutatják be, és erre nyilván jó okuk van, ha nem is egyértelmű, hogy mi az. Az Audi így járt el az E-tron és a Q4 E-tron modellekkel, a Skoda az Enyaq iV-vel tervez hasonlót, most pedig itt a lendületesebb tetővonalú ID.4 változat, amit ID.5 néven dobnak piacra.

A terep-kupé forma egyébként nem igazán szól bele az autó használhatóságába. Tetőig pakolva valószínűleg kisebb lett a csomagtartó, de személyautóknál nem így mérik, az övvonalig rendelkezésre álló 549 liter pedig hattal még több is, mint az ID.4 hivatalos adata.
A többi műszaki megoldás leírásából pedig a MEB platform szabványos jellege köszön vissza. A Pro nevű alapmodell hátul hajtó, 174 lóerős villanymotorral érkezik, ami 10,4 másodperces százig gyorsulásra elegendő. A Pro Performance változatba 204 lovas motor kerül, ez 8,4 másodperc alatt gyorsíthatja a járművet 100 km/h-ra. A GTX pedig kétmotoros és összkerék-hajtású lesz, 299 lóerővel. Itt a 204 lóerős hátsó motort egy 109 lóerős első egészíti ki, ezekkel már 6,3 másodperc alatt gyorsíthat százig az ID.5. Az összes változat 77 kWh-s akkumulátorral érkezik: ez elvben 480-520 km-es hatótávra elegendőek. A két hátsókerék-hajtású változat csúcssebessége 160, a sportosnak szánt GTX-é 180 km/h lesz.
Az összes ID.5 változat ugyanazt a töltőrendszert kapja: az egyenáramú töltés csúcssebessége itt 135 kW, a váltóáramú rendszer viszont 11 kW-nál nem vesz fel többet. Gyorstöltéssel a VW ígérete szerint akár 30 perc alatt belemehet az autóba 320 km megtételéhez elegendő energia, feltéve, hogy a töltő is elég gyors ehhez.
Úgy néz ki, a VW villanyautók fedélzeti szoftverét is sikerült rendbe tenni az új modell bevezetésére. Az ID.3.0 változat állítólag érezhetően gyorsabb lett, már távolról is frissíthető, fejlett hangvezérlést kínál, és egyebek közt memóriás automata parkolás funkciót. Ez képes megjegyezni az út utolsó néhány tucat méterét, azaz pont ugyanúgy parkolni automatikusan, ahogy a gazdája szokott.
Az ID.5 európai forgalmazása jövő tavasszal indul, de rendelni állítólag már november végétől lehet majd. Az ID.4-hez képest 1500-2500 euróval kell magasabb árra számítani. Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy Európán kívül hol lesz még elérhető, az viszont már kiderült, hogy Észak-Amerikában nem tervezik forgalmazni a típust.
És Karotta az ID.3 gyárban is járt (szerk.)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

