Az új elektromos modelleket Kínában mutatta be a Honda, e:N sorozatként. Két típus, az e:NS1 és az e:NP1 tulajdonképpen az új HR-V elektromos változatainak tűnik – ezek már jövő tavasszal gyártásba mehetnek – a másik három viszont szokatlan megjelenésű, sarkos-szögletes tanulmány.

Az e:NS1 és az e:NP1 között leginkább stílusbeli különbségek vannak. Az első egy kicsit merészebb formavilágú, légterelőkkel körberakott HR-V változatnak tűnik, míg az utóbbi egy konzervatívabb változat. Más különbségre eddig nem derült fény, de állítólag mindkettő elmegy majd egy töltéssel 500 km-t, és 8 másodpercen belül gyorsul százra. Az autók belseje sem olyan, mint a benzines és hibrid HR-V-é: itt Tesla mintára óriás-kijelző van középen, és egy másik, kisebb szolgál műszerfalként.
A fura, szögletes, LED-csíkokkal keretezett orrú járművek, amelyeket szintén az e:N sorozat részeként mutattak meg, egyelőre tanulmányautók. A legmagasabb az e:N SUV, a leghosszabb az e:N GT, a legrövidebb az e:N Coupé nevet kapta. Ezek már egy új villanyautó-alapra épülnek, amelyből első-, hátsó-, és összkerék-hajtású is lesz.
Az ígéretek szerint az e:N lényegében önálló márka lesz Kínában, saját kereskedőhálózattal, és tíz típusból álló palettával. Azt azonban nem tudni, hogy a szögletes e:N tanulmányokat tényleg tervezik-e gyártani, vagy a közönség végül valami kevésbé radikálisat kap.
A Honda villanyautó-stratégiája az e:N autók bemutatása után talán még kiismerhetetlenebb, mint eddig bármikor. Európában az egy szem Honda e képviseli az elektromos hajtású autókat a kínálatban, Észak-Amerikában a General Motors épít majd elektromos autókat a japánoknak, Kína számára azonban egész palettát fejlesztenek, és minderről zavarba ejtően kevés részletet közölve kommunikál a cég.
Mindenesetre a következő hat évben sok elektromos modell várható, hiszen a cég erre költi fejlesztési költségvetésének jelentős részét: egy korábbi bejelentés szerint bő 46 milliárd dollárt költenek olyan fejlesztésekre, amelyek a karbonsemlegesség felé viszik a céget.
A jelenlegi egyetlen elektromos Hondáról készült videónk:

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

