A Müncheni Szalonon elég sok cég meglehetősen kis területen állított ki, ez a Hyundai-ra is igaz. A Kia csak egy másik helyszínen, a belvárosban volt jelen, a Hyundai pedig egy kétautós standot hozott össze, egy elképesztő rácsos fémszerkezet mögé bújtatva. A dekoráció része volt még egy kismama, gömbölyödő pocakkal – gondolom, a jövő nemzedék asszociációja – és egy vízesés, ami meg a tisztaságra utalhat. A kis területre szigorú járványügyi népszámlálás mellett lehetett bejutni, nehogy túl sűrűn legyünk – és megnézhettük az Ionoiq 5 Robotaxit és az Ioniq 6 előtanulmányát.

A vezető nélküli taxit az ember előbb nézné rendőrautónak, de a kék villogók inkább a többi közlekedő figyelmeztetésére szolgálnak majd, 2023-tól, amikor is megjelennek az utakon, vezető nélkül. A Motional nevű Hyundai-Aptiv vegyesvállalat fejleszti az önvezető rendszert, amelynek elemei, radarok, szenzorok és lidarok minden finomkodás nélkül vannak a karosszériára biggyesztve.
A kiállított autón itt-ott látszik is, hogy a burkolatok mögött valóban ott vannak szenzorok, tehát a jármű nem kamu. Egy biztos: egy ilyen jármű Európában a gyalogosvédelmi előírások miatt nagyon nehezen kapna típusbizonyítványt, ezeknek köszönhetjük az ugró Jaguar-emblémák és a bukólámpák vesztét.
Bár a Motional korábban már többször tesztelt Las Vegasban önvezető taxikat, ezekben mindig volt egy valódi ember a volán mögött, arra az esetre, ha baj lenne. Az Ioniq 5-ből épített autóknál ez már nem így lesz – de hogy merre fognak járni, még nem árulták el. Egyes források szerint lehetséges, hogy szintén Las Vegasban, esetleg Pittsburgben vagy valahol Dél-Koreában. A köznépnek szánt Ioniq 5 esetében hasonló önvezető rendszerek beépítését nem tervezik, kizárólag a Robotaxi verziók kapják meg a drágának tűnő, Level 4 szintű önvezetésre képes felszerelést. A gyártás Dél-Koreában történik majd 2023-tól.
Formailag nagyon izgalmas az Ioniq 6 Concept (Prophecy – prófécia) előtanulmány is, bár ezen látszik, hogy tipikus, közlekedésre alkalmatlan műanyag tojás, B oszlop nélküli, ellentétesen nyíló ajtókkal. Utasterében a hatvanas éveket idéző dizájnfotelek vannak, a kormánykereket pedig egy fura, ajtófogantyúra emlékeztető, jobbra-balra billenthető valami helyettesíti. Stilizált pedálok is vannak a tanulmányautóban, vagyis ez sem lesz Level 5 szintű, teljesen önvezető jármű. Sőt, ennyire futurisztikus sem lesz, a szériaváltozatban lesz rendes volán, bár hatalmas head-up display-t ígér mindehhez a Hyundai.
Az már megint más kérdés, hogy a 2022-re ígért Ioniq 6 a valóságban mennyire lesz Porsche-utánérzés, de ez a tanulmány nagyon az. A kis világító hasábokból megformált hátsó részen a '80-as évek 911-eseinek a lökhárítóbabái is felismerhetők, az egész autó alapformája pedig olyan, mintha Taycannal álmodtak volna a tervezők. A kis hasábok egyébként az első lámpákban, sőt, még a féknyergeken is feltűnnek. A valóság persze valószínűleg nagyon más lesz, de az biztos, hogy teljesen elektromos hajtású, középkategóriás szedánra számíthatunk, az Ioniq 5-nél bevezetett, vadonatúj E-GMP platformon.
Ennél az akkucsomag a két tengely között, a padlóban található, a villanymotor vagy hátul, vagy elöl és hátul lehet. Az ígéretek arról is szólnak, hogy az Ioniq 6 szériaváltozatának rekordgyanús, 0,20-as légellenállási alaktényezője lesz, és a hatótáv egy nem részletezett mérési módszer szerint 650-700 km is lehet. A Kia EV6-ból kiindulva az akkuk kapacitása 77,6 kWh lehet, amit hátsókerék-hajtással 229 LE, összkerékkel pedig 585 LE a teljesítmény. A gyártás valamikor jövő nyár elején indul, a többit meglátjuk majd akkor.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Az OMV bezárja az összes ausztriai hidrgonénkútját
A cég a villanyautózásra szeretne koncentrálni.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

