Vadiúj terepjáró, és új arculat a Mahindránál
A Mahindra globálisan ugyan nem igazán tudott komolyabb sikereket elérni, még a terepjáró-divat kapcsán sem, de Indiában a jelentősebb autópiaci szereplők közé tartozik. Most újabb modellel igyekszik tovább javítani a helyzetét, és a XUV700 kapcsán a cég arculatán is változtatnak.

Az új típus formatervén látszik, hogy ezúttal nem ez volt a legutolsó szempont. Talán a Pininfarina felvásárlása kapcsán, de végre egy korszerűnek tűnő modellt mutattak be, amely talán még nemzetközi viszonylatban is megállná a helyét ebből a szempontból. Érdekesnek azért nem mondanánk – ránézésre egy kellemes megjelenésű átlag-SUV – de egyértelmű, nagy lépés a jó irányba.
Talán ennél is fontosabb változás azonban, hogy itt alkalmazzák először a Mahindra új jelvényét. A karikába zárt stilizált M betű helyett – amihez túl sok hasonlót látni mindenféle autók orrán – két nyílhegy-forma alkotja az új jelvényt. Ez egyrészt emlékeztet az M betűre is, másrészt – és nyilván ez a bevezetésének a legfontosabb oka – nehéz összekeverni más gyártók jelvényeivel.
A 4,7 méter hosszú, és 2,75 méteres tengelytávú újdonság egyébként az új, W601 jelzésű platformra épül, ami önhordó karosszériát, azaz jó helykihasználást jelent. Ennek is köszönhető, hogy a XUV700-ból lesz hétüléses változat.
Az újdonság hajtásrendszerek tekintetében meglehetősen konzervatív: az új terepjáróból csak benzines és dízelmotoros változatok készülnek, hibrid vagy elektromos kivitel szóba sem került. A benzinesbe 2 literes, 200 lóerős turbós négyhengeres motor kerül, a dízelbe 2,2 literes négyhengeres kerül, 155 vagy 185 lóerővel.
A méreteihez és képességeihez képest a XUV700 nem tűnik drágának: az alapára 1,2 millió rúpia lesz, ami átszámítva bő 4,8 millió forintnak felel meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
