Azannya! 800 lóerős szupersportautó az új Lamborghini Countach
Ferruccio Lamborghini a ‘70-es évek elején belátta, hogy nem volt elég a Miurával megalkotni a világ első szupersportautóját, az olyan versenytársak, mint a Ferrari Daytona, hamar a fejére nőhetnek, ezért Paolo Stanzani elkezdett dolgozni az LP112 nevű projekten, amit az 1971-es Genfi Autószalonon már LP500 néven mutattak be. Ebből lett végül az ikonná érő Countach, aminek Marcello Gandini rajzolt olyan merész, ék alakú formát, amitől ma is bárki ledöbben.

50 évvel az eredeti Countach után tér vissza a legendás név egy limitált szériás, retró szupersportautón, amiből éppen 112 darabot készít majd a Lamborghini és árat csak azért nem közöltek hozzá, mert mind elkelt már a bemutató előtt. Egyértelmű, hogy kész ünnepnap lesz ilyet utcán látni. Aki a Countach név visszatérésével az Aventador utódját várta, az valószínűleg csalódott, de annyi egészen biztos, hogy az új Countach szédítően néz ki.
Tetőívén egyértelműen látszik, hogy közeli rokona az Aventadornak, ugyanaz a karbon monocoque adja az autó magját, de a hajtáslánc már a Sián FKP 37-ből érkezik. Ez annyit tesz, hogy a 6,5 literes, szívó V12-es motor 780 lóerős, ehhez jön a 48 voltos hibrid rendszer 34 lóerős teljesítménye, így összesen 814 lovas az összkerekes Countach. 1595 kg a száraz tömege, ami részben annak köszönhető, hogy a súly megtakarítás okán a hibrid rendszere nem akkumulátorban, hanem szuperkapacitású kondenzátorban tárolja a visszatermelt energiát.
2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 200-as sprintet pedig 8,6 másodperc alatt letudja, végsebessége 355 km/óra. Karbon-kerámia fékek lassítják és Pirelli P Zero Corsa gumikba csomagolják az elöl 20, hátul 21 colos felniket. Mindez valójában nem is lényeg, mert a Countach leginkább a dizájnról szól.
Minden, ami ma meghatározza a Lamborghinit, az ötven évvel ezelőtt a Countach-sal mutatkozott be. Ezen voltak először olló szerűen felfelé nyíló ajtók és dermesztően éles vonalak, valamint a ma használt elnevezést is ez a modell hozta. Innen könnyű kitalálni, mit is tud pontosan az LPI 800-4. Az LP a Longitudinale Posteriore rövidítése, tehát a hosszában beépített motorra utal, az I-t a hibrid rendszer miatt csapták hozzá. A 800 a - jelen esetben lefelé kerekített - teljesítmény, majd a 4-es a hajtott kerekek száma.
Arcát a Quattrovalvole modellek ihlették, a gombnyomásra elsötétíthető tetőablak formája pedig a korai Periscopio-t idézi, de szép megoldás a telefontárcsás felnik modern átirata, valamint a 25th Anniversary Countach oldalsó, NACA beömlője is. Zseniális apró finomságai vannak: ott a széles hátsó kerekektől hirtelen felhúzott lökhárító, a kiemelkedő légbeömlő a sárvédő felett és a kis ördögszarvak a 800-as tipóján. A fehér fényezés és a vörös bőrbelső kombinációja pedig Ferruccio Lamborghini Countach LP 400 S-ére utal. Utastere modern, de néhány retró elemet becsempésztek a 8,4 colos érintőképernyő köré, amin a Stile gombot megnyomva a formatervezési filozófiáról lehet olvasni.
Szerintem a részletein túl már csak azért is fantasztikus az új Countach, mert végre nem csak azok álmodozhatnak róla, akik poszternek ragasztották a szobájuk falára, hanem könnyű beleszeretni olyan autóbolondoknak is, akik már inkább háttérképnek állítják be.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
