Dekadens csúcstechnika az Audi Skysphere
Az Audi malibui tervezőstúdiójában készült a különleges kétüléses, amely elvben már a jövő technikáját hordozza, bár ebben a formában aligha fejlesztik tovább.

A tervezők egy sportautót készítettek, méghozzá olyat, aminek változtatható a tengelytávja. Ez azonban nem befolyásolja a helykínálatot, csak az autó viselkedését, mivel a teleszkópos rész a szélvédő előtt van. A ötlet az volt, hogy a rövidebb, 4,94 méteres hosszt eredményező sport módban fordulékonyabb, agilisabb, míg az 5,19 méteres GT módban stabilabb, azaz hosszú távú utazásra alkalmasabb legyen az autó.
A két méter széles és 1,23 méter magas típusba természetesen elektromos hajtás kerül: egy 632 lóerős motor hajtja a két hátsó kereket, így az 1,8 tonnás szerkezet 4 másodperc alatt érheti el a százas tempót. Az akkumulátora, amelyet a kabin mögött helyeztek el, 80 kWh feletti kapacitású, és állítólag több, mint 500 km-re elegendő energiát tárol. A Skysphere a változtatható tengelytáv mellett változtatható magasságú légrugós futóművet is kapott, amely szükség esetén egy centivel képes csökkenteni a gép hasmagasságát.
Az autó két üzemmódja között nem csak az autó változó hosszúsága tesz különbséget. A Skysphere GT módban nem vezethető, ilyenkor önmagát vezeti, csak a célállomást lehet neki megadni az 1,41 méter széles, azaz a műszerfal teljes szélességében elterülő érintőképernyőn. Sport módban viszont kiemelkedik a kormánykerék és a pedálsor, illetve a műszerfal középső része, így az autó vezethetővé válik.

Érdekesség, hogy a tervezők a tanulmány szellemi elődjeként egy távoli elődöt is megjelöltek: a Horch 853-ast az 1930-as évek közepéről, amilyen Bernd Rosemeyernek, az Auto Union nagydíjas sztárpilótájának is volt. Közös pont persze nem sok akad: talán egyedül a kabin és a teljes autó aránya: az öreg Horch felét is a hosszú orr tette ki, bár abban egy ötliteres, 120 lóerős soros nyolchengeres lakott.
A Skysphere egyébként egy nagyobb tanulmány-sorozat része – lesz még Grandsphere nevű limuzin és Urbansphere nevű városi autó később – viszont úgy néz ki, hogy ezt elsősorban ötletgyűjteménynek szánták. Szériaváltozatról egyelőre nem sok szó esett, bár a gyár szóvivője sejtelmesen odaszúrta azért, hogy „Soha ne mondjuk, hogy soha”.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

