Az Audi mutatott valamit az A8 jövőjéből
Még a nagy autógyártóktól sem idegen, hogy időnként kijönnek valami autótól nagyon elrugaszkodott tanulmánnyal, amit aztán jobb híján csak guruló nappaliként tud értelmezni a fogadó közönség. Az Audi is valami ilyesmit tesz most, amikor megmutatja a Grand Sphere tanulmányát, de nagyon úgy tűnik, ebből a némán suhanó luxus kabinból tényleg autó lesz, akár már az évtized közepére.

Láthatóan van munka elég az Audi villanyautózást fejlesztő programjánál, az Artemis-nél. Egy ideje már formálódik például náluk három tanulmány, ami az Audi villanyautós középjövőjét igyekszik megfogalmazni: a Grand Sphere, az Urban Sphere és a Sky Sphere. Utóbbi egy sportautó lesz, az Urban várhatóan egy városi terepjáró, esetleg egy kisbusz, még a Grand az, amelyikről most kiadtak néhány fotót: ez lenne az Audi A8 nem is olyan távoli utóda, amiben a vezetésnek már kevés szerep jut, az első sor kényelmének viszont minden eddiginél több.
A részletekkel persze kár nagyon megbarátkozni, ez mégiscsak egy koncepció. Ami viszont fontos üzenet, hogy az Audniál úgy számolnak, hogy ez egy 800 kilométeres hatótávval bíró villanyos lesz, mire autó lesz, ami 4-es szintű önvezetéssel bír majd. Ez a szint már szinte semmiféle emberi beavatkozást nem igényel, de a tanulmányban jól láthatóan van kormány és pedálok, ha szükség lenne rájuk.
Vélhetően az Audinál is úgy számolnak, hogy ha szoftveresen meg tudják ugrani ezt, az autó képes legyen hosszan vezetni saját magát, és a cél, hogy erre az időszakra a beltér a legmagasabb szinten szolgálja a sofőr kényelmét. A képek alapján ezt hozza majd, de hogy a hangulaton túl mi marad mindebből 2024-re, amikorra a tervek szerint szériaautóvá érik, majd meglátjuk, de ez legalább annyira múlik majd az önvezetés körüli jogviszonyokon, mint az Audi mérnökein. Mindenesetre a tanulmányt fizikai formában szeptemberben, a Müncheni Autószalonon mutatják meg először.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

