Eljött a pillanat, amelyre bő két évet vártunk: bemutatták a Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq Audi jelvényes testvérmodelljeit. A többes számot az indokolja, hogy az elektromos hajtású modellből ötajtós csapott hátú, és kupétetős változat is készül, az utóbbi régi Audi szokás szerint a Sportback melléknevet kapja.

Az autó megjelenésén senki nem fog meglepődni: egyrészt nem sokat változtattak a 2019-ben leleplezett Q4, illetve a tavaly bemutatott Q4 Sportback tanulmányautók formatervéhez képest, másrészt az alkalmazott formai megoldások is nagyszerűen illenek az Audi megszokott arculatához.
A Q4-essel, akár a Volkswagen az ID.4-essel, a divatos hobbiterepjáró-kategória közepét célozták meg, már ami a méreteket illeti: 4,59 méteres hosszával, 1,865 méteres szélességével és 2,76 méteres tengelytávjával a típus egyetlen európai nagyváros parkolóhelyeiről sem fog kilógni, miközben elég nagy hozzá – nem kis részben 1,63 méteres magasságának köszönhetően – hogy Észak-Amerikában is eladható termék legyen. A csomagtér térfogata alaphelyzetben 520 literes, ami ebben a méretkategóriában szintén jó átlagosnak mondható.
Az autó műszaki adatai ismerősek lesznek a korábbi MEB alapú Volkswagen csoportos modellekből. Háromféle változat készül majd, az alapmodellbe 52 kWh-s akkucsomag kerül a hátsó kerekeket hajtó 170 lóerős motorral, ez kapja a 35-ös számot. A 40-es változatba még ugyanígy egy motor kerül, de már a 77 kWh-s akkumulátorral, így ennek a csúcsteljesítménye 204 lóerő lesz, míg az 50-es szám a kétmotoros, 299 lóerő csúcsteljesítményű hajtás és a 77 kWh-s akkumulátor kombinációját takarja.
A 35-ös változat 9 másodperces gyorsulási időt ígér százig, 341 km-es hatótávval. A tömege ennek a legkisebb, 1,89 tonna, a legnagyobb töltési teljesítménye pedig váltóáramról 7,4, egyenáramról 100 kW. A 2,02 tonnás 40-es 8,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a hatótávja 520 km egy töltéssel, és 11 kW-os váltóáramú, illetve 125 kW-os egyenáramú töltési sebességet érhetnek el vele. Az 50-es azonos akkumulátorával változatlan töltési sebességek adódnak, viszont a kétmotoros hajtás miatt a hatótáv 488 km-re csökken, a gyorsulási idő szára pedig 6,2 másodpercre, annak ellenére, hogy ez a modell már 2,14 tonnát nyom.
Az árazásról egyelőre annyit tudunk, hogy Németországban a sima Q4 35-öst 41 900 euróért (kb. 15 millió forintért) adják majd, a Sportback felára pedig 2000 euró lesz. A forgalmazást azonban nem ezzel a változattal kezdik, hanem az Edition One nevű, felextrázott kivitelekkel, amelyek 21-es kerekekkel és S-Line felszereltséggel érkeznek 6195 eurós felárral, azaz kezdetben bő 48 ezer eurót (17,2 millió forintot) kérnek majd az alapkivitelű Q4-esért is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

