A Mercedes-Benz C osztály a márka legkelendőbb modellcsaládja évek óta, amit remekül illusztrál, hogy 1982, a 190-es bemutatása óta már túl van 10,5 millió darabon a számláló. Mostanában minden hetedig eladott Mercedes valamelyik C változat. Talán e népszerűség az oka, hogy bár vadonatúj C érkezik idén, ezt a külső rejti – ránézésre a 2018-ban frissített legutóbbi modell van a képeken.

Pedig nem. 6,5 centit nőtt a szedán és ötöt a kombi hossza, a tengelytáv 2,5 centit, a szélesség egy centit gyarapodott mindkét változat esetén. Ez a megnagyobbított test persze tágasabb utasteret kínál, a hátsó lábtér például 3,5 centivel lesz nagyobb, ám a szedán csomagtartója változatlanul 455 liter és a kombié is csak harminc literrel nagyobb, mint eddig – 460 liter, vagy 1480 ledöntött ülésekkel. A kupé és a kabrió bemutatása később várható, sőt a nemzetközi premieren arra utaltak, hogy ezúttal lesz All Terrain változat is, mint az E kombiból.
A nagyobb test alatt új a futómű: elöl négy lengőkaros, hátul multilink felfüggesztést alkalmaznak segéd kerettel természetesen, és rendelhető lesz hátsókerék kormányzással. Ez egyrészt még stabilabbá teszi az autót nagy sebességnél és agilisabbá szűk fordulókban, másrészt elérték vele, hogy 11 méter alá csökkenjen az ezzel felszerelt C szedán fordulóköre. Ahogy korábban, most is rendelhető lesz állítható lengéscsillapítás, illetve bizonyos változatokban a hátsó tengely légrugózás kap.
Talán azért nem nőtt a raktér, hogy legyen hely az akkumulátoroknak, mert mindegyik C motorváltozat kap valamilyen elektromos kiegészítést. A kifutó verziókhoz hasonlóan a C 180 és a C 200 jelzés 1,5 literes turbómotort takar, 170- illetve 204 lóerővel, melyet 20 lóerős ISG, azaz integrált indítómotor-generátor segít alacsonyabb fogyasztáshoz és finomabb elinduláshoz. A C 300 pedig kétliteres, 258 lóerővel, 400 Nm nyomatékkal és a kistestvérekhez hasonlóan 48 voltos ISG rendszerrel. A dízelmotor is kétliteres, C 220 d jelzéssel 200 lóerő és 440 Nm, míg C 300 d jelzéssel 265 lóerő és 550 Nm nyomaték jellemzi. Első körben ezeket a változatokat lehet rendelni, kizárólag 9G-Tronic automata váltóval, de a C 200 és a C 300 elérhető összkerék-hajtással is. Ebben áttervezték az első tengely hajtását és az osztóművet, így a gyár szerint javult a nyomatékelosztás a kerekek között.
Az igazán érdekes azonban a már most belengetett konnektoros hibrid lesz, melyet benzin- és dízelmotorral is meg lehet majd rendelni. Házon belül fejlesztett, 25,4 kWh kapacitású akkumulátor látja el árammal a 129 lóerős elektromotort, ami önállóan 140 km/h-ig gyorsítja a C-t, és előzetes WLTP adatok szerint akár 100 km lehet a hatótávja. Temperált, és így 55 kW teljesítménnyel villámtölthető az akkumulátor, márpedig ilyen adatoknak néhány éve még némely villanyautó is örült volna. Ez azt jelenti, hogy a tudatos sofőr akár tisztán elektromosan is használhatja a mindennapi munkába járáshoz, bevásárláshoz. Ha pedig erőre van szükség, a 204 lóerős benzinmotorral szerelt változat rendszerteljesítménye 330 LE 550 Nm nyomaték mellett.
Érdekes azonban, hogy a PHEV változat továbbra is szűkebb csomagtartóval jár. Most 360 literes a raktér, melynek feneke alá kerül az akkumulátor. Gyaníthatóan a konnektoros C árából ráadásul lehetne akár valódi villanyautót venni, padló alatti akkumulátorral, ami nem szűkíti a rakteret és -rontja a dinamikus viselkedést. De aki rendszeresen jár külföldre, annak még így is vonzó kompromisszum lehet mondjuk egy Tesla helyett, rájuk gondolva Power Nap, azaz frissítő szundi funkciót is kapnak a konnektoros C-k, tehát a hosszú autózások során üdítő lesz megállni, aludni egy rövidet.
Persze a digitalizáció is erősödik, a C az MBUX rendszer második generációját kapja. Bár még nem a teljes műszerfalat elfoglaló óriáskijelzővel szerelték, de így is látványosan modern a két hatalmas LCD uralta belső. Az óracsoport 10,25 vagy 12,3 colos lehet, míg a középkonzoli multifunkciós kijelző leköltözött a látványos, repülőgép turbináról mintázott légbeömlők alá, és 9,5 vagy 11,3 colos lehet. Ezt egyébként a vezető felé fordították, de nem kötelező tapogatni, mert ahogy az A osztályban, itt is nagyon adnak az öntanuló hangvezérlésre. Természetesen van internet kapcsolat, melynek segítségével egyrészt frissíthető a szoftver, másrészt a kocsi összeköthető az otthoni okos eszközeinkkel, és képes azok távvezérlésére.
Az új C az aktív biztonság frontján is alapos felszereltséget kap, talán a legérdekesebb újdonság a Digital Light. E fényszóró rendszer lámpánként 1,3 millió mikrotükör segítségével teríti a fényt éjjel, de arra is képes, hogy az útra vetítse az autó szélességét, így szűkebb helyeken magabiztosan fűzheti át a gépet a sofőr. A gyártás ahogy eddig, most is több kontinensen zajlik majd, hozzánk Brémából érkeznek a szedánok és a kombik, melyeket március 30-tól lehet megrendelni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
