A Bugatti eddig nem igazán próbálta kihegyezni a sportkocsijait. Sejthető volt, hogy még a Chiron Super Sport 1600 lóerős motorjában is van tartalék: végül is 8 literes, turbós W16-osról van szó, kisebb és egyszerűbb motorokból is kihoztak már sokkal többet.

A Bolide ezt a lehetőséget aknázza ki: a Bugatti technikájára rendes pályaautót építettek, minden eddiginél erősebb motorral, és a csontvázig egyszerűsített műszaki tartalommal. Minden eszközzel igyekeztek csökkenteni a gép tömegét: titán csavarokkal, titánból 3D nyomtatással előállított egyedi alkatrészekkel, és persze rengeteg szénszálas kompozittal. A végeredményt 1850 lóerő 1240 kilogrammra, ami versenyautókra jellemző 0,67 kg/lóerő teljesítmény-tömeg arányt jelent, abszolút értékben pedig kihasználhatatlanul jó menetdinamikát.
A gyáriak szerint 2,17 másodperc alatt gyorsulhat az új modell százra, 4,36 alatt kétszázra, 7,37 alatt háromszázra, és 12 másodperccel az indulás után a 400 km/h is meglehet. A szimulációk szerint az 500 km/h is meglenne 20,16 másodperc alatt, és az elvi végsebesség még ennél is nagyobb. Azt is állítják, hogy a Bolide 3:07,1-es időt futhatna Le Mans-ban, és 5:23-asat a Nürburgring Nordschleifén. Az előbbi abszolút körrekord lenne, vagy 10 másodperccel jobb a Toyota LMP1-es versenyautójának eredményénél, és az utóbbit is csak a Porsche 919 Evo 5:19-es ideje múlja felül, minden másnál bő fél perccel gyorsabb.
Mindehhez nagyban hozzájárul a karosszéria különleges kialakítása: a látványos légterelők és a gigászi diffúzor 1,8 tonnányi tömegnek megfelelő leszorítóerőt termel 320 km/h-nál. Az autó tetején elhelyezett szívónyílás környezetében ráadásul aktív felületet alakítottak ki. Ebből bizonyos sebesség felett apró dudorok emelkednek ki, leválasztva az áramlást, ami állítólag vagy 10% légellenállás-csökkenést eredményez ezen a területen, és csökkenti az itt kialakuló felhajtóerőt.
Az egyelőre nem egészen világos, hogy mire is jó a Bolide a Bugatti számára. Ugyan az FIA biztonsági szabályainak is megfelel, de a versenybe küldéséről egyelőre nem született döntés. Ahogy arról sem, hogy gyártják-e majd, bár ennek a lehetőségét sem zárták ki. Arra viszont biztosan jó, hogy megmutassa, a cég műszaki megoldásaiban még bőséggel akadnak tartalékok, és a Bugattinál képesek olyan autót építeni, amivel dinamikában felül lehet múlni a legtöbb ma létező szupersportkocsit, a Koenigseggeket, SSC-ket és Hennessey-ket is beleértve.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
