Ahogy a korábbi híradások, és a tanulmányautó alapján sejteni lehetett, a Dacia Spring lényegében a Kínában már kapható K-ZE európai megfelelője. A Spring első gyári képeit nézve úgy tűnik, a jelvényen, a hűtőrács és a lámpák mintázatán, illetve néhány dekorációs elemen kívül nincs látható eltérés, bár úgy tudjuk, az európai előírások miatt több ponton meg kellett erősíteni a karosszériát.

A méretek is a már ismertek: a Spring 3,73 méter hosszú, 1,62 méter széles és 1,51 magas, formára pedig lényegében azonos az Indiában forgalmazott Renault Kwid mini-SUV-val. A fentiekből adódóan belül sem túl nagy: alaphelyzetben négy felnőttnek és 300 liternyi csomagnak lesz hely a belső térben, ehhez jön még 23 liternyi csomagtároló rekesz az autó orrában.
Az autó hajtásrendszere is messzemenőkig azonos a kínai K-ZE-ével. A motor 44 lóerős, és egy 26,8 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát, amelyet a háztartási 230 voltos hálózatból 14 óra, 3,7 kW-os otthoni töltőcsatlakozóból 8 és fél óra, 7,4 kW-os otthoni töltőből 5 óra alatt lehet majd feltölteni. Emellett lesz gyorstöltési lehetőség is CCS csatlakozóval, bár egyes források szerint ez feláras extra lesz, viszont aki megrendeli, az 30 kW-os töltési sebességgel számolhat, azaz egy órán belül töltheti 80%-ra az akkumulátort. A töltési folyamat a My Dacia applikációból is ellenőrizhető lesz.
Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő, míg tisztán városi forgalomban ez állítólag 295 km-re is felmehet. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti.
A bemutató kapcsán végleges árat egyelőre nem mondtak, viszont a hazai képviselet állítólag 6,5 millió forint alatt tervezi behozni az autót, amennyiben az euró árfolyama a mostani szinten marad. Úgy intézték, hogy a Spring Magyarországon már foglalózható, sőt, állítólag a már megnyert villanyautó-pályázatok támogatása is használható lesz a vásárláshoz, ha valaki eddig még nem költötte el másra. Ebben az esetben 4 millió forint környékére esne le a Dacia Spring ára, ami egy villanyautóért manapság tényleg nagyon kedvező.
A Springből alapvetően háromféle változatot terveznek piacra dobni. Elsőként a szuperegyszerű, autómegosztó szolgáltatóknak szánt kivitel érkezik. Ez csak fehér vagy szürke színben lesz kapható, okostelefonnal nyitható zárat, és a polgári kiviteleknél strapabíróbb belső burkolatokat és kárpitozást kap. Emellett az alapfelszereltségéhez tartozik a navigáció és a parkolóradar, ami amúgy feláras lesz.
Később jön a többféle színben rendelhető polgári változat, illetve a csak fehérben forgalmazott teherautó-kivitel. Ez utóbbiból kihagyják a hátsó üléssort, így 1,03 méteres rakodóhosszúságú, 800 liter térfogatú, 325 kg terhelhetőségű raktér adódik. Itt az alapfelszereltséghez Bluetooth-kapcsolattal rendelkező rádió és manuális klímaberendezés tartozik, viszont pótkerék nem jár alapáron.
Az idei bemutató ellenére a gyártás beindítását nem sietik el: az első elektromos Dacia első példányai a tervek szerint 2021 közepe után érkeznek meg új tulajdonosaikhoz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.

