Még az év elején leplezték le az erős Golfok alapváltozatait, de az már akkor sejthető volt, többek közt egy kiszivárgott dokumentum kapcsán, hogy a GTI, a GTD és a GTE csak a kezdet, lesznek sokkal erősebb autók is a típus nyolcadik generációjában.

Itt az első, ami a tervben nem is szerepelt: a Clubsport ugyan nem minden idők legerősebb fronthajtású Golfja, de a maga 300 lóerejével épp csak lemarad a jól csengő címről: az előző generációból létezett egy 400 példányos Clubsport S kivitel, ami tíz lóerővel kínált többet. A VW egyébként jelezte, hogy ilyet most nem terveznek, azaz jó eséllyel a most bemutatkozó Clubsport marad a legdurvább GTI.
Az autó műszakilag egyébként nem sokban tér el a mezei GTI-től: ebbe is a kétliteres turbós EA888-as motort építik – itt a 300 lóerőhöz 400 Nm csúcsnyomaték társul – ami hétfokozatú dupla kuplungos automata váltón át hajtja a két első kereket. A Clubsport az 55 lóerővel erősebb motor mellett másfél centivel leültetett futóművet kínál, adaptív lengéscsillapítással, és 225/40 R18-as, vagy az ennek megfelelő átmérőjű, 19-es felnire való gumikkal.
Külsőre is van eltérés: új lökhárítók kerülnek a Clubsportra, elöl komplikáltabb formájú alsó légbeömlővel, hátul átszabott diffúzor-imitációval, emellett más formájú a tetőspoiler és jellegzetes csíkozás kerül az első ajtók aljára. Az összhatás épp annyi eltérést mutat a sima GTI-hez képest, hogy a rajongók már felismerjék az utcán. Túlzásokba nyilván nem eshettek, hiszen az igazi csúcsmodell, a Golf R összkerék-hajtással és 330 lóerő feletti teljesítménnyel még hátra van, és külsőségekben is annak kell a csúcsot jelentenie.
A Volkswagen szokatlan módon egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Golf GTI Clubsport dinamikai adatait, csak annyit mondtak, hogy 6 mádopercen belül futja a 0-100 km/h-t, és a Nürburgring Nordschleifén 13 másodpercet vertek vele a sima GTI-re. Ugyanígy az árát sem ismerjük egyelőre, bár a GTI 37 600 eurója után nem valószínű, hogy 40 ezer euró alatt hozzá lehet majd jutni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
