Kevesebb lesz a kompakt Mercedes?
A Mercedes új stratégiájáról már kiderült, hogy a drága és fényűző termékek kapják benne a kulcsszerepet, de a nyilatkozatok alapján már az is sejthető, hogy hol próbál spórolni a vállalat vezetése.

Az egyik terület egyértelműen a gyártás egyszerűsítése: kevesebb típusváltozatot terveznek, kevesebb hajtás-variációval. Markus Schäfer, a cég fejlesztési igazgatója nyilatkozott a tervről. „Csökkentenünk kell az összetettséget. Az összetettség ugyanis növeli a költségeket. A jövőben kevesebb lesz a termék, kevesebb lesz a platform, drámaian csökkentjük a belsőégésű motorok számát, és teljesen elhagyjuk a kézi váltót.” - mondta.
A Mercedes vezérigazgatója, Ola Kallenius közben arra is tett utalást, hogy hol tervezik megkurtítani a kínálatot. „Talán egy kicsit túl messzire mentünk abban, hogy minden szegmenst teljesen lefedjünk. Különösen a kompaktok között.” - mondta. A Mercedes jelenleg hétféle kompakt modellt kínál: az A osztályt csapott hátú ötajtós és szedán, a CLA-t szedán és kombi karosszériával, ezen felül a B osztályt, a GLA-t és a GLB-t építik a fronthajtású platformra. Nem kétséges, hogy Kallenius erre a kavalkádra utalt.
Ugyanakkor a Mercedes vezetése nem tervez drasztikus lépéseket: úgy tűnik, fokozatosan terveznek változtatni. Minden meglevő modell megmarad, inkább úgy igyekeznek átalakítani a kínálatot, hogy több legyen az igényesebb, gazdagabban felszerelt változat, miközben csökkentik a változatok számát. Ezekkel a lépésekkel önmagában is növelhető a cég haszna, és amikor eljön a modellváltások ideje, nem minden típusnak készítik el a közvetlen utódját.
Kallenius szerint a cél az, hogy olyan típusokat dobjanak piacra, amelyek a jelenleginél szélesebb kör számára teszi vonzóvá a márkát, de igyekeznek pontosabban megcélozni az egyes vásárlói csoportokat, ahelyett, hogy megpróbálnák lefedni a teljes piacot.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
