Történelmi pillanat: itt az ID.4, az első globális villany-VW
Európában már több elektromos modellt is bemutatott a Volkswagen, de az ID.4 az első, amelyet tényleg globális szerepre szánnak. Viszonylag olcsó ugyan csak Észak-Amerikában lesz, de másutt sem tartozik a megfizethetetlen kategóriába, és látszik, hogy igyekeztek vele az aktuális autó-divat közepébe találni.

Az ID.4 egyszerűen fogalmazva a Tiguan elektromos megfelelője. 4,58 méter hosszú, a tükröket nem számolva 1,85 méter széles, 1,61 métet magas és 2,77 méteres tengelytávú autó, 543 literes csomagtartóval. Ezekkel a méretekkel még Európában is bőven a jól használható kategóriához tartozik, és Észak-Amerikában sem tűnik majd bántóan kicsinek vásárlók számára.
Első körben egyetlen változat kerül gyártásba: a 204 lóerős, hátsókerék-hajtású kivitel 77 kWh nettó, és 82 kWh névleges kapacitású akkumulátorral. Már ez is egész tisztességesen megy az adatok szerint – 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 160 km/h – ugyanakkor 520 km-es WLTP, és 402 km-es EPA hatótávot ígér, ami már Amerikában is értelmezhető, ha bőségesnek nem is mondható.
Később persze jönnek további változatok is: egy 150 és egy 170 lóerős kivitel 52 kWh-s akkumulátorral, illetve a 77 kWh-s akkumulátor 180 lóerős motorral. Ezen felül lesz kétmotoros, összkerék-hajtású modell is, 302 lóerővel. A nagyobbik akkumulátor esetében a gyártó 125 kW-os gyorstöltési lehetőségről beszél.
Bár globális modellről van szó, a világ különféle pontjain elég eltérően árazzák az ID.4-est. Észak-Amerikában valamivel 40 ezer dollár (12,5 millió forint) alatt indul a forgalmazás, így a Volkswagen villanyautója egy árban lesz a Tesla Model 3-as alapkivitelével, és ebből még lejön az államonként eltérő támogatás összege, azaz 33-35 ezer dolláros alapárról beszélnek. Ez nagyjából meg is egyezik azzal az összeggel, amit az átlag amerikai autóra költ, azaz a VW jó helyzetből indul a vevők megszerzéséért. A Teslával nyilván erős verseny várható: a Model 3 dinamikában biztosan többet nyújt, a VW viszont célszerűbbnek tűnik.
Európában egy kicsit más a kép: itt nyilván nem szeretnének háziversenyt az ID.3-assal, így Németországban 49 950 eurótól (18,2 millió forinttól) indul az ár, a jobban felszerelt Max változatért pedig 59 950 eurót (21,9 millió forintot) kérnek. Ez még a 9500 eurós német villanyautó-támogatás mellett sem kevés, bár valószínű, hogy később lesznek jelentősen olcsóbb változatok a kisebb akkumulátor-gyengébb motor párosításokkal.
A gyártást Zwickauban kezdik minden piac számára az ID.3 mellett, ami a szabványos MEB platform miatt viszonylag egyszerű. Néhány év múlva viszont, ahogy a kereslet indokolja, helyi gyártásra igyekeznek átállni: az Egyesült Államokban egy, Kínában két üzemben indul meg a termelés, sőt, az ID.4 előállítását később egy másik német telephelyen, Emdenben, a mostani Passat-gyárban is elkezdik majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

