A BMW bemutatta az M3-as és M4-es legújabb változatát. Az autók formáját már korábban láthattuk néhány kiszivárgott fotónak köszönhetően, most azonban az is kiderült, hogy mi van a lemezek alatt.

Ahogy sejthető volt, a BMW itt is beveti a 3 literes soros hathengeres motor eddigi legerősebb változatát, az S58-ast, amelyet az X3 M és X4 M típusokban már alkalmaznak. A 2993 köbcentis motor két változatban érkezik, az alapváltozatokba 480 lóerővel, a Competition kivitelbe pedig 510 lóerővel érkezik.
A nagyobb teljesítményt nagyrészt ellensúlyozza, hogy az új modellek durván kétszáz kilogrammal nehezebbek lettek az elődeiknél: a tömegük 1,7 tonnánál kezdődik, így lehetséges, hogy a dinamikai adatokon alig látszik a teljesítmény növekedése. Az alapkivitelek 4,2 másodperc alatt gyorsulnak százra, ami konkrétan egy tized javulás az előző, 431 lóerős M4-eshez képest, igaz, a Competition 3,9 másodpercet tud.
A két változat között ugyanis nem csak 30 lóerőnyi teljesítmény a különbség: az alapkivitelek még kaphatók lesznek hátsókerék-hajtással és hatsebességes manuális váltóval, míg a Competition már csak 8 fokozatú automata váltóval lesz elérhető, és ehhez kínálnak majd összkerék-hajtást is. Természetesen minden M3-as és M4-es végsebessége 250 km/h, bár ez az M Driver's Package nevű csomag megrendelésével 290 km/h-ra növelhető.
Bár az M-es modellek a hajtásláncon kívül nagyrészt megegyeznek az aktuális 3-as és 4-es sorozattal, azért akad néhány lényeges eltérés. Ilyen az átdolgozott geometriájú futómű – az M-es modellek nyomtávja elöl 3,4, hátul 3,8 centivel szélesebb, és a kerékdőlésük is nagyobb – vagy az eltérő méretű felnik elöl és hátul: elöl 18-as felniket alkalmaznak 275/40-es abroncsokkal, hátul pedig 19-es felniket 285/35-ös gumikkal.
A nagyobb légbeömlők és a leszorítóerő növelését célzó változtatások a karosszéria légellenállásán is sokat rontottak: míg a polgári 3-as és 4-es változatok formatényezője 0,22-0,26 környékén van, az M-es változatoké 0,34-re növekszik a változtatások nyomán.
Bár a bemutató alapján gondolhatnánk azt is, hogy már az idén elkezdődhet az új M3-as és M4-es gyártása, valójában a szállításokat csak 2021 márciusában kezdik, sőt, az összkerék-hajtású változatok a jövő nyár előtt biztosan nem kerülnek a megrendelőikhez. Az M3-as legegyszerűbb változatáért 82 500 eurót kérnek majd Németországban, míg a Competition alapára 89 500 euró lesz. Az M4 felára 1500 euró lesz, és hasonló nagyságrendű árnövekedés várható az összkerék-hajtás kapcsán is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
