Ez a General Motors alapos megújulást ígért, korszerű elektromos modelleket, amelyekkel alapjaiban változhat meg évszázados márkaneveinek megítélése. A Lyriq ezek közül a legelső: az új, szabványos és rugalmasan skálázható Ultium platformra építették, a cél pedig egyértelműen a Tesla megszorongatása lenne, bár az adatok és fotók alapján az az érzésünk, ez azért nem megy majd egyszerűen.

Elsőnek mindjárt ott a formaterv, amiről a legjobb, amit el lehet mondani, hogy más. Ha a közel ugyanilyen jellegű és méretű Model X-hez hasonlítjuk, a Tesla nagy padlizsánja, ha nem is a legcsinosabb a piacon, legalább egyszerű, egyértelmű forma, amely ránézésre hatékonyságot ígér. A Lyriq ezzel szemben kicsit olyan, mint a neve: lehet, hogy jó ötletből indult, de azóta túl sok bizottság brainstormingolt felette, hogy könnyen emészthető maradjon.
Pedig a karosszéria egyszerű felületei oldalt egész pofásak a fekete tetővel és a látszólagos hasmagasságot arasznyival megnövelő alsó betétekkel, de az autó orrán és farkiképzésén nem könyörült a GM dizájnkomplikáló részlege: hemzseg az alapformához sehogyan sem kötődő furcsa részletektől. Ilyen a halszálka-mintás hűtőrács-helyettesítő műanyag az orr-részen, illetve a hátsó LED-csík lámpák: magukban talán bravúrosnak hatnának, de sehogy nem illenek a képbe.
A formaterv persze nem lenne olyan fontos, ha a számok terén a mezőny elejére is jó lenne a Cadillac villanyautója, de hatótáv terén például kevesebbet ígér, mint a 2014 óta kapható Tesla Model X: a 100 kWh-s akkumulátorral 300 mérföld, azaz 483 km hatótávot tartanak elérhetőnek, ami a legnagyobb hatótávú Tesláénál még mindig vagy 80 km-rel kisebb adat.
Egy csomó adat persze még hiányzik, arról például nem mondtak semmit, hogy milyen dinamikát kínál a Lyriq, a hajtásról is csak annyit tudunk biztosan, hogy lesz belőle hátsó- és összkerék-hajtású. A 150 kW-os gyorstöltés lehetősége persze nagyon jól hangzik, a 33 hüvelykes szuperszéles kijelző pedig igazán jól néz ki a műszerfalon, de önmagukban nem tűnnek elegendőnek, hogy versenyképessé tegyék a GM elektromos luxusmodelljét.
Talán a GM-nél is érezhetnek valamit abból, hogy ez még nem feltétlenül az a szuperversenyképes termék, amire hirtelen százezrek kívánnának rá. Legalábbis azt mondják, a képeken látható autó úgy 85%-ban kész prototípust ábrázol, amit még tökéletesítenek majd. A Cadillac érdeke, hogy így legyen, mivel egy újabb bukás, amilyen az ELR volt, most biztosan nem férne bele, és van egy olyan érzésünk, hogy a Lyriq jelenlegi formájában legfeljebb akkor lehetne sikeres, ha árban mélyen a Tesla alatt kínálnák, ami a legkevésbé sem valószínű.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

