Újra cserélik a legfontosabb Ford modellt
Szám szerint a tizennegyedik generációnál tart a Ford nagy pickupja, amely ezúttal az átalakított külső mellett új, hibrid hajtásrendszerrel mutatkozik be.

Ránézésre nem nagy a különbség az előző F-150-eshez képest. Készítettek az autóhoz néhány új hűtőrács-változatot, a fényszóróknak egy kaszára emlékeztető vonalvezetésű LED-keretet, valamint lágyítottak a motorháztető és az oldallemezek formáin. Ezekről a legtöbb éles részlet eltűnik a frissítéssel, de az alapforma marad.
Itt is a megszokott, célszerű, jórészt hasábokat közelítő elrendezés köszön vissza, ami évtizedek óta az F sorozatú Fordok fontos jellemzője, de az ablakok és a tető kialakítása alapján úgy néz ki, az utascellát egy az egyben vették át a 2015 óta gyártott előző generációból.
Azt már korábban is sejtettük, hogy a Fordnál nagyon komoly hűtőrács-tervező gárda dolgozik, és erre újabb bizonyíték az F-150: összesen 11 különböző hűtőráccsal szerelik fel a különféle változatokat.
Ahogy eddig is, az F-150 sokféle motorral lesz kapható. Az alapmodellbe 3,3 literes V6-os szívómotor kerül 290 lóerővel, emellett kínálnak 2,7 literes V6-os turbómotort 325 lóerővel, 3 literes V6-os turbódízelt 250 lóerővel, 5 literes Coyote V8-ast 395 lóerővel, a csúcsot azonban nem ez jelenti, hanem a 3,5 literes biturbó V6-os. Ez utóbbi 375 és 450 lóerővel is elérhető lesz, de emellett Powerboost fantázianéven építenek köré 420 lóerős hibrid hajtásláncot is.
A hibrid rendszerben egy 35 kW, azaz 48 lóerős villanymotor dolgozik össze a hathengeressel a Ford 10 fokozatú automata váltójának közbeiktatásával. A villanymotort egy 1,5 kWh-s akkumulátorról táplálják, amely kívülről nem tölthető, de így is sokat javíthat az F-150 hatékonyságán, már azzal is, hogy a kiviteltől függően 2,1-2,5 tonnás jármű mozgási energiájának egy részét újrahasznosíthatóvá teszi.
A Ford szerint egyébként ezzel a hajtással jelenleg az övék a legerősebb modell a kategóriában, amely akár 12 ezer fontos, azaz 5,44 tonnás utánfutó vontatására is alkalmas. Hasonlóan fontos vevőcsalogató lehet még a Pro Power elnevezésű alrendszer is, amely lehetővé teszi, hogy az F-150-est áramfejlesztőként használják. Az elektromos fogyasztók elvben 7,2 kW teljesítményt is felvehetnek az autóból, a szabványos, 120 és 240 voltos háztartási csatlakozókon keresztül, ami a Ford szerint akár 28 hűtőszekrény üzemeltetésére, több elektromos krosszmotor egyidejű töltésére, vagy egy komplett munkaterület elektromos energiaszükségletének biztosítására is elég lehet.
Az F-150 esetében is odafigyeltek arra, hogy korszerű fedélzeti rendszereket kapjanak a vásárlók: ennek érdekében 8 vagy 12 hüvelykes érintőképernyőn keresztül kezelhető Sync 4 rendszert kínálnak, amely elsőként rendelkezik a cégnél távoli frissítési lehetőséggel, így idővel a funkcióit is bővíthetik, illetve tökéletesíthetik majd. Emellett a műszerfalat is teljesen digitálisra cserélték, ebből is elérhető 8 és 12,5 hüvelykes változat.
Az amerikai autópiac az utóbbi években sokat változott, a személyautók iránti érdeklődés például gyorsan elolvadni látszik, de egyelőre úgy tűnik, a nagy pickupok népszerűségét ez kevéssé érinti. A Ford pedig 47 éve vezeti ezt a piacot az F sorozattal, amelyet sokan személyautó helyett tartanak, mások munkaeszköz gyanánt, és ez az a tény, amitől az F-150 bemutatója olyan fontos a Ford számára: legfontosabb bevételi forrásukat korszerűsítették most, azaz a cég számára élet-halál kérdése, hogy a közönségnek tetszik-e, amit most mutattak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
