Új 4-es BMW: a jövő legendája?
Domagoj Dukec, a BMW vezető tervezője tisztességgel igyekszik elvégezni a munkáját: a bemutató alkalmával igyekezett magyarázatot adni arra, hogy az új 4-es orr-részét a tavalyi tanulmányt ért kritikák ellenére miért tartották meg szinte változatlan formában. A tervező szerint kellett valami, ami összetéveszthetetlenül BMW, és elég provokatív, hogy felfigyeljenek rá.

Nos, úgy néz ki, ez sikerült is, olyannyira, hogy az új típus formaterve kapcsán nem is igazán esik szó másról, mint az új orr-részről. Azt azért érdekes lesz megfigyelni, hogy Dukec jóslata bejön-e, és tényleg megkedvelik-e a vásárlók az új 4-est, vagy ez lesz a BMW következő Bangle 7-ese, amelyet a gyártó nem győz majd javítani néhány év múlva, a modellfrissítés alkalmával.
Az új orr-rész miatt a formaterv többi része egyértelműen kevesebb figyelmet kap, pedig a 4-es sorozat egész karaktere sokat változik a modellváltással. A többi formai megoldás azonban nem hat nagyon eredetinek: leginkább olyan, mintha a 8-as kupé formatervét hasznosították volna újra az eltérő arányú karosszérián.
Az új 4-es egyébként annak ellenére, amit a számozása sugall, nem sokkal kisebb a 8-as kupénál: 4,768 méteres hossza csupán 7,5 centivel kevesebb, és 5,9 centivel több, mint a 3-as szedáné. A többi mérete is nőtt, a szélessége 1,852 m, a magassága 1,383 méter, a tengelytávja pedig 2,851 méter lett.
Ez ma az ötös alá
Mint Golf a VW-nek, Corolla a Toyotának, Big Mac a McDonald'snak, oly fontos ez a 3-as a BMW-nek.
Az új karosszéria egyébként stabilabb, merevebb és aerodinamikailag is kedvezőbb, mint az előző 4-esé. Az előbbiben az segít, hogy a gyáriak szerint sikerült a két tengely között egyenlően elosztani a tömegét – bár ez nyilván nem minden motorral igaz – és a tömegközéppont magasságát 2,1 centivel lejjebb vinni. Az orr-rész kialakítását látva egész hihetetlen, de a légellenállási tényezőt sikerült 0,25-re csökkenteni.
Nem könnyű elképzelni, hogy az erősen lejtős tetővonal alatt érdemi fejteret alakíthattak ki, a 2:1:2 arányban dönthető hátsó üléstámla és a 440 literes csomagtartó-térfogat viszont átlagos hétköznapi használhatóságot sugall.
A motorválaszték kezdetben hattagú lesz. Kétliteres benzines turbómotorból kétfélét kínálnak majd, a 420i-ben a 184 lóerős, a 430i-ben a 258 lóerős dolgozik majd. A legerősebb benzinmotoros változat az M440i xDrive lesz, legalábbis az M4 bemutatásáig: ebbe már a 3 literes soros hathengeres turbómotor kerül, 48 voltos enyhe hibrid hajtással, és 374 lóerő csúcsteljesítménnyel. Ezzel 4,5 másodperc alatt lesz elérhető a 100 km/h. Dízelmotoros kivitelből is hármat mutatnak be: a 420d-be kétliteres, 190 lóerős motor kerül, a 430d-be háromliteres hathengeres 286 lóerővel, az M440d xDrive soros hathengerese pedig 340 lóerő és 700 Nm csúcsnyomaték leadására lesz képes. Ez utóbbi alig marad el dinamikában a benzines csúcsmodelltől, legalábbis a 4,7 másodperces gyorsulási adat százig erre utal.
Természetesen lesz M4-es is, amelybe várhatóan a hathengeres benzinmotor 500 lóerő feletti teljesítményű változata kerül majd, bár ezt csak 2021-ben tervezik bemutatni. Szintén később érkezik a kabrió változat, és a négyajtós Gran Coupé, amelyből elektromos kivitelt is készítenek majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
