Alapos átszervezés jön a Renault-nál
Az látszik a Renault új önmegmentési tervén, hogy a cégvezetők egyfajta kötéltáncra kényszerülnek. Egyrészt csökkenteni kell a költségeket, másrészt a cég legnagyobb részvényese, a francia állam, illetve a szakszervezetek nyilván hallani sem akarnak bezáró gyárakról és utcára tett munkásokról.

A legfontosabb kommunikációs trükk, amit Jean-Dominique Senard, a Renault elnöke bevetett, az, hogy csak említették azon gyárak nevét, amelyeknek a sorsa kérdésessé vált, de rögtön hozzátették, hogy a konkrét lépések előtt még tárgyalnak az érintettekkel. Ugyanakkor, ahogy Senard fogalmazott, a Dieppe-i Alpine üzem, a Flins-ben Nissan Micrákat és Renault Zoékat készítő üzem, a Fonderie de Bretagne alkatrészgyár, valamint a Douai-ban és a Mauberge-ben műküdő gyárak nem működhetnek tovább úgy, ahogy eddig, mivel nem elég hatékonyak. Magyarán valószínűleg megszűnnek a jelenlegi formájukban, de ezzel kapcsolatban még senki nem tiltakozhat, hiszen a pontos terveket még nem hozták nyilvánosságra.
Az legalább egyenes beszéd, hogy a jelenlegi, évi 4 millió autó előállítására képes kapacitást 2024-re 3,3 millióra csökkentik, ennek érdekében a korábban Romániában és Marokkóban tervezett gyárbővítéseket felfüggesztik, és vizsgálják az Oroszországi gyártókapacitás csökkentésének lehetőségét is.
Hangsúlyozták, hogy a drámaian hangzó 14 600 fős létszámcsökkentést, amiből 4600-at terveznek Franciaországban végrehajtani, nem közvetlen elbocsátásokkal szeretnék elérni. Korai nyugdíjazásról, illetve közös megegyezéses státusz-megszüntetésről beszéltek, a következő három év során.
A terv célja a vállalat állandó költségeinek évi 2,15 milliárd eurós csökkentése lenne, amiből mintegy 800 millió euró származhat a fejlesztési folyamatok optimalizálásából, 650 millió a gyártás költségeinek csökkentéséből, és 700 millió egyéb költségcsökkentésekből, például a marketing-költségek megvágásából és a fokozottabb digitalizációból.
A Renault a költségcsökkentés jegyében feladja kínai piaci pozícióit is: a Dongfeng Renault vegyesvállalatot teljes egészében átadják a kínai partnernek, és belsőégésű motoros Renault típusokat már biztosan nem is forgalmaznak a továbbiakban Kínában. A döntés a számok fényében érthető: tavaly 18 ezer autót sikerült értékesíteni a távol-keleti országban, kevesebbet, mint a márka 2016-os bevezetése óta bármelyik évben.
A termékpalettával kapcsolatos kérdéseket egyelőre azzal hárította Senard, illetve az ideiglenes vezérigazgató, Clotilde Delbos, hogy ez már a júliusban érkező új vezérigazgató, Luca de Meo döntési hatásköre lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Ez lett a taplóságból: a Tesla lényegében kiesik a kanadai piacról
Túl drágák a kanadai Teslák. Ráadásul ott van a bojkott is.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
