Húsvétvasárnap a kora reggeli órákban, kilencvenéves korában meghalt Sir Stirling Moss, az utolsó nagy nevű autóversenyző, aki részese volt az ötvenes évek autósportjának és a Formula-1 világbajnoksággá érésének.

Rengeteg siker és emlékezetes pillanat volt a karrierjében, amiről emlékezhet rá az utókor, Stirling Moss mégis a legnagyobb örök második marad most már mindörökké a motorsportban. Az ember, aki hiába győzött olyan legendás futamokon, mint a Mille Miglia, a Monacói Nagydíj vagy a Sebringi 12 órás, egyvalami kimaradt az életéből: a Formula-1-es bajnoki cím. Pedig sokszor volt közel hozzá, 1955 és 1958 között négy szezont zárt összetett másodikként – az '58-as végén egyetlen ponttal maradt el Mike Hawthorntól. Ezután még háromszor lett összetett harmadik, majd több súlyos baleset után nagyon fiatalon, 33 évesen visszavonult a versenyzéstől. Talán ennek köszönhette hosszú életét.

Moss egy olyan korban volt a legkiemelkedőbb versenyzők egyike, amikor nem volt szokás megélni a visszavonulást. Rengeteg versenyző, még a legnagyobbak közül is sokan előbb-utóbb odavesztek a pályán, így csak kevés nagy nevű társa jutott el az ezredfordulóig. Azon kevesek közül is mindenkivel végzett az idő mára. Moss volt az utolsó nagy mesélő, aki még tudta, milyen volt az ötvenes évek Monacójában pezsgőzni a kikötő melletti dobogón, vagy hogy milyen volt átélni az '55-ös Le Mans-i tragédiát, az autósport talán legsúlyosabb tömegbalesetét.

Sir Stirling Moss egész életében tökéletes követe volt hazájának. Versenyzőként amikor csak tehette, igyekezett brit gyártók/csapatok autóival versenyezni. Úgy tartotta, jobb becsületesen veszíteni egy brit autóval, mint győzni egy külföldivel. Tartása idős éveire is megmaradt. Még nyolcvan fölött is aktív médiaszereplő volt és minden alkalommal türelemmel és nyitottsággal sztorizott hosszan az érdeklődőknek. Haláláról felesége úgy nyilatkozott a brit sajtónak, hogy Moss úgy halt meg, ahogyan élt: csendesen és békésen, otthon az ágyában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Ez lett a taplóságból: a Tesla lényegében kiesik a kanadai piacról
Túl drágák a kanadai Teslák. Ráadásul ott van a bojkott is.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
