Igazi agresszornak látszik az új Audi A3-as
Nem igazán vártuk, hogy az új A3-as felismerhetően különbözik majd az elődeitől, elvégre a típus soha nem volt más, mint egy Audi-maszkos luxus-Golf. Ám olyan, mintha a formatervezők ezúttal átugrották volna a márkát körülvevő, unalomból épített falat: készítettek valamit, ami biztosan feltűnik majd, legalábbis eleinte.

Az A3 persze most is ugyanolyan, mint egy tipikus A3: a szabvány Audi orr ott figyel rajta, szemből legfeljebb annyi tűnhet fel, hogy elég sportautós jellegűek a légbeömlők a fényszórók alatt. A tetővonal és az ablakok sem változtak annyit, hogy a típust felületesen ismerőknek feltűnjön az átalakulás. Amitől ez az A3-as mégis más karakterű lett, mint az elődei, az az autó oldala. Akkora sárvédő-szélesítéseket kapott, amekkorákkal eddig leginkább Evo melléknevű, homologizációs céllal épített utcai versenygépeken láttunk. Pedig ez itt nem a sportos S3-as, csak a mezei A3-as, egyelőre kifejezetten polgári motorválasztékkal.
Egyelőre nem is túl bőséges ez a választék, csupán háromtagú: az 1,5 literes TSI turbómotor 150 lóerős változatát, illetve a 2 literes dízelmotor 115 vagy 150 lóerős kivitelét kínálják majd az első hónapokban, fronthajtással és kézi, vagy dupla kuplungos automata váltóval. A 150 lóerő alatti változatok ráadásul egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futóművet kapnak, csak az erősebbekhez jár az igényesebb négy lengőkaros megoldás.
Később persze jönnek majd más változatok is – az A3-ba lényegében változtatás nélkül befér minden, amit a VW Golfból és a Seat/Cupra Leonból már ismerünk – de úgy néz ki, az Audinál nem húznák az időt a modellváltással: rendelni már márciustól lehet majd a típust, szállítani pedig májustól kezdik, az alapára 28 900 euró lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
