Megjött az új Cadillac Escalade
Alaposan átrajzolták az Escalade formáit és korszerűsítették a belsejét, de a lényeg nem változott: továbbra is ez az alvázas amerikai terepjárók legfényűzőbbje.

Az ötödik generációt mutatták be a Cadillac legnagyobb szériamodelljéből. Az Escalade ezúttal is a Chevrolet Suburban és a GMC Yukon műszaki alapjaira épül, viszont kapott egy erős dízelmotort, alaposan átdolgozták a formáját, belül pedig már itt sem maradtak analóg műszerek.
Egy ilyen magas, szögletes alapforma persze nem tud igazán elegáns lenni, de látszik, hogy a GM tervezői elkövették, amit lehetett. Az új Escalade-en akadnak finom részletek, amilyen az autó oldalának lágy felületeit lezáró éles övvonal. Ugyanakkor a minden eddiginél nagyobb hűtőrács, a kis méretű fényszórók, és a lökhárítók szélén kialakított, nappali menetfényt tartalmazó agyar-szerű díszítések miatt bőven elég felvágós maradt az összkép.
Belül azonban még egyértelműbben látszik a korszerűsítés szándéka: a hagyományos műszereket és a kezelőszervek nagy részét két, egymás előtt elhelyezett hajlított felület helyettesíti, három kijelzővel. Középen egy 16,9 hüvelykes panelt helyeztek el, a kormány mögött egy 14,2 hüvelykes helyettesíti a szokásos műszereket, és a kormánytól balra is elhelyeztek egy kisebb, 7,2 hüvelykes P-OLED, azaz Plastic OLED panelt. Az összkép itt sokkal harmonikusabb, mint az autó külső stílusa, és persze a belső tér burkolatai is a Cadillac márkától elvárható szinten igényes kivitelűnek tűnnek.
A műszaki megoldások terén elég vegyes a kép: az alvázas kialakításhoz itt már független hátsó felfüggesztést kapnak a vásárlók, sőt, légrugózást és mágneses aktív csillapítást is kínálnak. A benzines változat motorja a nyomórudas Chevrolet V8-as egy változata, de ez is csak alap-elrendezésében régimódi: a 426 lóerős, 6,2 literes szívómotor változó szelepvezérléssel, stop-start rendszerrel és hengerlekapcsolással javít valamelyest a hatékonyságán. A másik motor meglepő módon egy 3 literes, soros hathengeres turbódízel, amely 281 lóerő és 623 Nm leadására alkalmas. Mindkettőhöz a GM saját fejlesztésű 10 fokozatú automata váltóját kínálják.
Az Escalade az elmúlt években nem volt olyan népszerű, mint az első éveiben: az eladások 2007 óta nem lépték át a 30 ezret, tavaly pedig 22 ezer példányt sikerült értékesíteni. Az új változat azonban sok tekintetben előrelépést hoz – elsősorban a menetkomfort javulására büszke a GM luxusmárkája – ami esélyt ad a kereslet növelésére.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
