Új munkamegosztást hirdet a Renault-Nissan-Mitsubishi
A Carlos Ghosn letartóztatása óta eltelt 15 hónap alatt most először hallhatunk arról, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség új vezetése hogyan tervezi az együttműködést a jövőben. Az új stratégia szerint területi alapon határozzák meg, hogy hol melyik tagvállalat kap vezető szerepet, és a fejlesztési feladatokban is csökkenteni próbálják a párhuzamosságokat.

Korábban kevés esély volt rá, hogy bárki érdemben nyilatkozzon a közös stratégiáról, ám mostanra, úgy tűnik, stabilizálódott az új cégvezetés. A Renault és a Nissan élére is új vezérigazgató kerül, és kineveztek egy főtitkárt is, aki a közös fejlesztések koordinálásáért felel majd. A három cég vezérigazgatóiból, a Renault-elnök Dominique Senard-ból és Hadi Zablit főtitkárból álló Operatív Tanács így mostanra jutott olyan helyzetbe, hogy meghatározhassa a közös munka további irányát.
Úgy néz ki, a vezérelv a páruzamosságok kiküszöbölése: a jövőben minden földrajzi régióban a helyben legerősebb partner veszi át az irányítást. Egyelőre annyi biztos, hogy Európa a Renault terepe marad, Kínában a Nissan irányíthatja a cégcsoport helyi érdekeltségeit, Délkelet-Ázsiában pedig a Mitsubishi jut vezető szerephez. A többi terület felosztását egyelőre nem ismerjük – kérdéses például, hogy ki irányít majd Oroszországban, Indiában és Latin-Amerikában – de az egyértelmű, hogy a regionális központok összevonásával spórolhat a cégcsoport.
Hasonló módon változik a fejlesztési tevékenység is: a szövetségen belül a tervek szerint megszűnnek a párhuzamos projektek. A továbbiakban egy-egy területet egy-egy gyártó kap meg, a többiek legfeljebb szakemberekkel támogatják a munkát. A részletekre itt sem tértek ki, bár elég valószínű, hogy a haszonjármű-fejlesztés egy az egyben a Renault-hoz kerül.
A részleteket Májusban teszik közzé, amikor mindhárom vállalat nyilvánosságra hozza majd középtávú terveit. Így akkor derülhet ki, hogy melyik fejlesztési területet melyik vállalat kapja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
