Új Seat Leon: a Golf, tisztességes formatervvel
A Leonnal a Seat végre elszakadt az egyterű-sémától, és egy divatos kompakt modellt hoztak össze az aktuális VW Golf műszaki alapjaira.

Ismerős részlet azért akad: az oldalablaksor formája és a tetővonal az előző Leonnál is hasonló volt, az összhatásbeli eltérés nagyrészt abból fakad, hogy az új modell szép határozott orrot kapott. Azt azért nem állítanánk, hogy a hatszög-hűtőrács és az erősen felfelé húzott fényszórók az eredetiség csúcsát jelentik, de legalább jó arányérzékkel valósították meg ezeket is, az autó oldala pedig kifejezetten érdekes. Itt azzal játszottak a formatervezők, hogy az övvonal íve feletti egyszerű felületeket lejjebb izgalmas domborulatokban folytatták.
Az összkép, ha nem is forradalmi, de korszerű és kellemes hatást kelt, nincs az az érzése az embernek, mint a Golf esetében, hogy a cégvezetés konkrétan megtiltotta, hogy egy kicsit is eltérjenek az évtizedek óta változatlan sablonoktól. Ráadásul ez a forma egész hatékonyan rejti el a mai kompakt modellekre általában jellemző orrnehéz arányokat: a hátrahúzott fényszórók miatt tényleg csak profilból válik feltűnővé, hogy mennyire hosszú az első túlnyúlás.
A Golfhoz hasonlóan a Leon is sokat nőtt az elődjéhez képest: az ötajtós 4,368 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,456 méter magas, 2,686 méteres tengelytávval, azaz 8,6 centivel lett hosszabb, és kerek 5 centivel lett nagyobb a tengelytáv, ami tágasabb utasteret ígér. A csomagtartó viszont nem lett nagyobb, továbbra is 380 literes marad. Aki kevesli ezt az értéket, választhatja majd a kombi változatot, azaz a Sportstourert is, amelyben 617 liter jut a csomagoknak.
A cégcsoportra jellemző erős szabványosítás persze itt is látható: a Golfból már ismert MQB alapokat, és hajtás-változatokat alkalmazták itt is. Az alapkivitelbe ezres, háromhengeres turbómotor kerül 90 vagy 110 lóerővel, emellett választható lesz az 1,5 literes négyhengeres motor 130 vagy 150 lóerővel, a csúcsváltozatba pedig 2 literes TSI motor kerül 190 lóerővel. Dízelből csak kétliterest kínálnak, 115 vagy 150 lóerővel.
Ezeken felül a 110 lóerős háromhengeres és a 150 lóerős négyhengeres benzinesek elérhetők lesznek enyhe hibrid hajtással, és itt is elérhető lesz a Golf GTE konnektoros hibrid hajtása az 1,4 literes TSI motorral, 204 lóerős összteljesítménnyel. A harmadik, kifejezetten környezetbarátnak szánt megoldás a CNG-s változat lesz, ebbe az 1,5 literes benzinmotor 130 lóerős változata kerül, vegyes sűrített földgázzal is működő üzemanyag-rendszerrel.
Természetesen a Seat is hangsúlyozta a premier során, hogy mennyit fejlesztettek az autó fedélzeti rendszerein. Itt is megjelenik a digitális műszerfal – egy 10,25 hüvelykes monitor veszi át a műszercsoport helyét, és 8 vagy 10 hüvelykes központi érintőképernyőn át használható az autó szolgáltatásainak zöme. Ennek kapcsán eltüntettek minden gombot a középkonzolról: ami nem vezérelhető a kormányról, az már csak a menüből lesz elérhető.
Az autó élő bemutatóját március elején tartják a Genfi Autószalonon, a piaci bevezetés pedig a második negyedévben kezdődik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
