Kamunak tűnik, de nem az a Mercedes Teslája
A Mercedes legnagyobb frankfurti dobása a Vision EQS tanulmány, melyet most láthatott először élőben a közönség. Könnyedén írnám, hogy odaléptem hozzá és jópofa bullshit az egész, de az autó lábon jött, vezethető, látszólag minden fontos szerve működik, sőt, nyilvánosak a legfontosabb műszaki adatai is.

Az EQ-sorozat a Mercedes részben vagy teljesen elektromos hajtású autóit gyűjti egy név alá. Ide tartoznak a plug-in hibridek, mint a tegnap taglalt A és B osztály, a már kapható EQC SUV, és ide sorol majd be az EQS is, ha kikerül a nevéből a félkész állapotra utaló Vision előtag.
Érdekes, korszakalkotó Mercedesek
Az egyik vagány, de bevered a fejed beszálláskor; van vicces bakancsforma, hathengeres dízel és élhető hibrid is.
Ez az autó egy ötméteres, elektromos hajtású luxuslimuzin előképe a hagyományos S osztály színvonalán. A kornak megfelelően tengerből pecázott műanyaghulladékból szőtt textil-tetőkárpittal, PET-palackból készített beltéri burkolatokkal és nappabőrnek álcázott műbőrrel készül, hagyományos műszerfal helyett egyetlen, organikus formájú kijelzőcsoport kúszik végig a két első ajtó közt. Négy, különálló ülése és a beltér elrendezése árulkodó: így nem lesz piacképes a végleges verzió, ennek ellenére jó belenézni, mert itt látszik, milyen művészi alakzatokat képesek létrehozni az autólakberendezők, amikor nem zaklatják őket az ergonómusok.
A Vision EQS-t elöl és hátul egy-egy villanymotor hajtja, a nyomatékelosztást elektronika felügyeli, a motorok összteljesítménye 350 kilowatt (476 lóerő), legnagyobb forgatónyomatékuk pedig 760 newtonméter. A nyilván minimum 2,5 tonnás óriáskavics 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométeres sebességre.
Ezekkel a paraméterekkel ugyan még nem lép a Tesla Model S lábára, de az igazi szenzáció a 100 kilowattóra kapacitású akkunak köszönhető hatótávolság, amely a fejlett energiagazdálkodási rendszerrel 700 kilométer a WLTP-szabvány szerint, miközben gyorstöltéssel húsz perc alatt nyolcvan százalékra lehet tornázni az akkumulátorokat.
Az autó farán 229 kör nélküli, világító Mercedes logó képez szabadon variálható zárófényeket, ezek programozásával oldják meg az irányjelzést és a többi kötelező funkciót, az orrán pedig 188 további fénydióda rejtőzik a kikapcsolt állapotban teljesen fekete hűtőmaszk mögött. Ezeket két holografikus vetítőrendszerrel ellátott fényszórótest fogja közre az úgynevezett digitális lámpatestekben. Nagyon érdekes látvány az egész, remélem, a videó átadja valamennyire!
Miközben minden gyártó a részben vagy teljesen önvezető rendszerek fejlesztésén pörög, a Vision EQS esetében a Mercedes leteszi a garast a hagyományos vezetési élmény mellett. Ezért bár az autó a nemzetközi besorolás szerint már a mostani állapotban is képes a hármasszintű "önvezetésre", vagyis csekély beavatkozási igénnyel közlekedhet, és ez a képesség a meglévő hardverrel tovább fokozható a szoftverkörnyezet fejlődésével, az aktív futómű és a bődületes teljesítmény most még elsősorban az élményszerzést szolgálja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
