A BMW láthatóan felfedezett egy rést saját palettájában. Eddig nem kínáltak közepes terepjárót értelmetlenül erős sportmotorral. Márpedig ahogy a személyautók egyre gyorsabban szorulnak háttérbe a terepjárónak látszó magasabb autókkal szemben, erre is egyre nagyobb igény mutatkozik. De most itt van két csodafegyver is az Alfa Stelvio QV legyőzésére.

A technika végül is készen volt: a háromliteres hathengeres sportváltozatát már az előző M3-as és M4-es típusokból ismerjük, bár az új X3 M és X4 M modellekbe erősebb változatok kerülnek. Rögtön kétféle is: az alapkivitelek 480 lóerősek lesznek, míg a Competition kivitelbe 510 lóerős motort építenek. Természetesen minden változat nyolcfokozatú automata váltóval érkezik – mást már csak elvétve használ a BMW – és állandó összkerék-hajtással.
Az alapkivitelek 4,2, a Competition változatok 4,1 másodperc alatt gyorsulnak százra. A végsebességük 250 km/h lesz, de ezt felárért 280 km/h-ra növeltetheti, aki a német autópályán szeretné előzgetni a többséget. A gyáriak persze hangsúlyozzák, hogy egyelőre egyik adat sem végleges, különösen a 10,5 literes fogyasztás és a 239 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás WLTP ciklus szerint mérve. De ezek a számok akkor sem rosszak ilyen teljesítmény mellett, ha csak nagyi-stílusú vezetéssel érhetők el, ahogy egy ilyen erejű autóval jó eséllyel soha senki nem közlekedik majd.
Az ilyen, magas építésű autóknál, ilyen teljesítményszint mellett persze az átlagosnál komolyabb problémát jelent a stabilitás megtartása. Ezért az X3 M és X4 M modellek aktív lengéscsillapítással érkeznek, amelynek a karaktere az aktuális beállításoktól és sebességtől függően változik. Emellett a BMW jól összehangolt üzemmódokat kínál, de emellett állítólag ebben a modellben is teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló, ami így ötszáz lóerő körül elég veszélyesen hangzik – csak remélni lehet, hogy aki ilyet tesz, egészen pontosan tisztában lesz vele, hogy mennyire kockázatos, amit csinál.
Úgy tudjuk, az X3 M és az X4 M élő bemutatóját a BMW áprilisban tartja Sanghajban, az első példányok pedig szeptemberben szállítják majd ki. Az X3 M németországi alapára 84 900 euró, azaz durván 27 millió forint lesz, az X4 M-ért pedig legalább 87 100 eurót, átszámítva közel 27,7 millió forintot kérnek majd. A Competition változatok 30 többlet lóerejének felára 8500 euró (kb. 2,7 millió forint) lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
