Bemutatkozik a BMW új giga-terepjárója
Kisebbek lettek a vaddisznó-agyarak – de azért köszönik, megvannak – és néhány apró részlet még változott az X7-esen a tanulmányautóhoz képest, de a lényeg nem. Még ebben a zsírosnyakú kategóriában is kevés autó sugározza érthetőbben, hogy bárkit bármikor kész lelki furdalás nélkül eltaposni.

A formatervre már rácsodálkoztunk a tanulmány kapcsán, és itt tényleg csak a részleteken csiszoltak egy keveset. A fényszórók egy kicsit magasabbak, a légbeömlők alacsonyabbak, a hűtőrács és az alsó nyílások közt most hagytak elég helyet a rendszámtáblának, és mintha a felnik is kisebbek lennének, bár a legkisebb is 20 hüvelykes, és rendelhető a típus 21-es vagy 22-es felniken is. Az X7 egyébként a legszürkébb formatervvel sem lenne egy rejtőzködőművész, ami a puszta méreteinek köszönhető: 5,15 méter hosszú, a tengelytávja is 3,11 méter, a szélessége két méter, a magassága pedig 1,8 méter. Ezek után nem csoda, hogy a legkönnyebb változat 2395 kilogramm.
Ekkora testet már nem bízzák négyhengeres motorra: a legkisebb változatba is 340 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú 3 literes hathengeres motor kerül. Ez 6,1 másodperc alatt gyorsíthatja az X7-est százig, és 245 km/h végsebességet biztosít a számára. Az átlagfogyasztás a gyári adat szerint 9 liter, ami egy ekkora autóhoz képest elég kevésnek tűnik, de majd a gyakorlatban kiderül, hogy tényleg hozza-e ezt az értéket. Európában egyelőre nem is lesz másik benzines kivitel, Észak-Amerikában a 4,4 literes, ikerturbós V8-as motor 462 lóerős változatával is kínálják majd. Dízelből viszont kettő is akad. A gyengébb 265 lóerős, 620 Nm csúcsnyomatékú háromliteres hathengeressel érkezik, ez 7 másodperc alatt gyorsul százra, 227 km/h érhető el vele, és 6,8 literes átlagfogyasztást ad meg rá a gyártó. Mifelénk a csúcsmodell kezdetben az M50d lesz, ebbe a négyturbós hathengeres turbódízelt építik, 400 lóerővel és 760 Nm maximális nyomatékkal. Állítólag ez is beéri 7,4 liter gázolajjal száz kilométeren, ami még mindig a csoda kategória egy ekkora karosszériával, de közben 250-nel veretheti a limitert, és 5,4 másodperc alatt gyorsulhat százra.
Ha nem volna ilyen kis rokonszenves arca, azt mondanánk, tágas nagycsaládos-autó az X7-es, legalábbis a csomagtartója szép nagy. Két üléssorral 750 literes, a második sor támláit ledöntve pedig akár 2,12 köbméternyi tér is nyerhető. Természetesen elérhető a típus harmadik üléssorral, ha ezt is használnánk, a csomagoknak már nem marad csak 326 liternyi hely az ötödik ajtó mögött.
_
Ahogy az ilyen nagyobb SUV-okat általában, az X7-est is amerikai üzemében gyártja majd a BMW, innen látják el a világ többi részét is. A tervek szerint a forgalmazás jövő márciusban kezdődik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
