Én imádom, a magyarok nem: DS
Ha a formák nem elég németesek, ha túl sok a rombusz, ha sokszögekből áll a fél műszerfal, az szinte biztos bukás a Kárpát-medencében, márpedig pontosan ezekkel az elvekkel operál a DS, vagyis a PSA prémiummárkája, és így írható le röviden a legújabb kis SUV, a DS3 Crossback is. Én imádom, önök sajnos nem fogják.

Bár egy éve bemutatták már a családi méretű DS7-et, a vadonatúj DS3 Crossback tervezésekor gurult igazán messzire a gyógyszer. Az alig több mint négyméteres kis SUV hátsó utasteret csak nyomokban tartalmaz. Ha magamhoz állítom be az első üléseket, többé se ki, se be, és hasonlóan picik a hátsó oldalablakok is. Az egész autó annyira bevállalós, olyan nagyon a dizájnról és a merészségről szól, hogy remélem, benépesíti majd Párizs utcáit.
A gyakorlatilag kétszemélyes puffancs megtekintése elsősorban szemből és hátulról ajánlott, csodásak a motorháztető hullámai, a ledmátrix fényszórók és ledes hátsó lámpák is kifejezetten jó karaktert adnak az autónak, de oldalt a B oszlopok, illetve az ablakvágatok kuszasága nekem már egy kicsit sok.
Az utastér prémium minőségű, a kiállított példányokban finom tapintású műanyagok és bőr volt minden, és már az ajtópuffanás, illetve az utána következő síri csend is utal arra, hogy a franciák tényleg mindent beleadtak a zajkomfort fejlesztésébe. Ezen segítenek a speciális ajtótömítések, a zajszigetelő szélvédő, a megszokottnál vastagabb oldalablakok, a vastagabb oldallemezek, illetve az ezek alatt lévő rezgéscsillapító hab alkalmazása. A kis DS kilincsei besimulnak a kaszniba amikor a vezető és az indítókártya eltávolodnak, majd ismét kiemelkednek, ha visszatér az autó gazdája.
A D3 Crossbackhez rendelhetünk elektromos mozgatású, fűtött első ülést masszázsfunkcióval, illetve Focal gyártmányú fedélzeti audiorendszert, több mint ötszáz watt összteljesítménnyel. A vezetéstámogató rendszerek összjátékaként ez a modell 2-es szintű részleges önvezető funkciót is kínál, vagyis a vezető rövidebb időre, főként autópályán elengedheti a kormányt, nem kell tartania a ráfutásos balesettől, sőt, a radaros elven működő érzékelők éjjel-nappal időben észlelik az úttestre lépő gyalogosokat és bringásokat is. Fontos áldás még a parkolássegítő rendszer, amely óránként 30 kilométeres sebességgel haladva segít megtalálni a DS számára megfelelő méretű helyet, majd be is kanalazza oda az autót.
A mini SUV igazi nagy dobása a teljesen elektromos E-Tense alváltozat lesz, amely a jövő év második felében lép piacra, és WLTP-ciklus szerint akár 300 kilométert tehet meg két feltöltés közt, míg fél óra alatt nyolcvan százaléknyi energiát pumpálhatunk bele a megfelelő gyorstöltővel. Ez az 50 kilowattórás akkuval felszerelt, 136 lóerős kis DS 8,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, mindössze 3,3 másodperc kell neki a városi tempó eléréséhez és fékezéskori visszatáplálással akár a teljes kapacitás húsz százalékát is képes visszanyerni.
Aki továbbra is a fosszilis energiahordozókra bízná magát, az a PSA-konszern aktuális turbós benzinesei és közös nyomócsöves dízelei közül válogathat. A legerősebb 1,2-es benzines 155 lóerős lesz és nyolcfokozatú automata váltót kapcsolnak hozzá, de az olcsóbb DS3-akba hatos kézi váltót és 100, illetve 130 lóerős Puretech motorokat tesznek, és éppen ezt a teljesítménypárost hozzák majd az 1,5 literes dízelek is, melyek megfelelnek a legszigorúbb Euro 6.2 környezetvédelmi normának.
Hogy miért várható, hogy Magyarországon merev elutasítás lesz a DS3 Crossback osztályrésze? Mert kulturálisan, illetve esztétikai preferenciáinkban egy egészen más univerzumhoz tartozunk. Idén szeptember végéig 11 darab DS márkájú új autót adtak el Magyarországon, tavaly 19-et, stb. Persze ezen a helyzeten sokat javít majd, ha majd 2019-től lesz nálunk is hivatalos márkakereskedése is a DS-nek...
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
