Nagyot változik ötödik szezonjára a villanyos formulaautó-széria, a Formula-E, sok versenyautó lett felesleges hirtelen. A szervezők nem akarják, hogy a nyakukon maradjon, inkább kiárusítják a készletet.

2014-ben indult az autósport első valamire való nemzetközi villanyautós sorozata, a Formula-E. A széria kezdetek óta a Dallara által tervezett, de a Spark Racing Technology által épített versenyautókat használt. A teljes mezőny ugyanazt, az autók pedig a sorozat alapítójának, a spanyol üzletembernek, Alejandro Agagnak a tulajdonai, tőle bérelték a csapatok a négy év alatt. Kezdetben minden paraméter közös volt bennük, idővel aztán a csapatok a villanymotort és az akkumulátorhűtést saját fejlesztésűre cserélhették benne. A lényeg viszont, hogy az autók Agag tulajdonai, aki állítólag most szabadulni készül tőlük.

A Bloomberg negyven autóról ír, ennyi áll most feleslegesen valahol, és ha csak a csapatok nem veszik meg eddig használt autóikat ilyen-olyan kampánycélokra, ez mind eladó lesz. A lap szerint újkori áruk (400 ezer euró) úgy felét érik: 200-250 ezer euró (60-75 millió forint) körül mehetnek majd el, attól függően, melyiknek milyen sikerek vannak négyéves múltjában. A szervezők és Agag szerint jó másodpiaca lehet ezeknek, akár gyűjteményekbe, akár pályázásra is jók.
Mire hirtelen ez a nagy leselejtezés? A Formula-E ötödik szezonja, a 2018-2019-as idény négy hónap múlva indul: furamód a kőolajhatalom Szaúd-Arábiában lesz a szezonnyitó december közepén. A sorozat teljesen új autókra vált. A legfontosabb, hogy kétszeresére nő az energiatároló-kapacitás, amivel meg is szűnik a verseny közbeni autócsere, de nő a teljesítmény is: 200 kW-ról 250-re (335 lóerő). Megjelenik a halo keret és az egész autó sokkal agresszívabb kiállást kap. Lesznek ugyan továbbra is közös elemek, de nagy szabadságot kapnak a csapatok a fejlesztésben, nem véletlen, hogy a Jaguartól a BMW-ig már egész szép a lista az idecsábított gyártókról.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
