Eljött a pillanat: bemutatták a Brabham BT62 nevű versenyautót, amely ránézésre is elég radikális, de ha igaz, amit a műszaki tartalmáról ígérnek, akkor gyorsabb lesz bármelyik Ferrarinál, Lamborghininél vagy McLarennél, sőt, versenypályán a Bugattikat is porba alázhatja.

Olyan szempontból persze még mindig ez a legpuhányabb Brabham, hogy minden névrokona nyitott formula-versenyautó volt, zömmel F1-es gépek az 1960-as évektől 1993-ig. A zárt sportkocsik közül azonban így is a legradikálisabbak közé tartozik: egy 5,4 literes V8-as motor hajtja, amelyből feltöltő nélkül hoztak ki kerek 700 lóerőt – ez önmagában is elég jó eredmény – de a félelmetes teljesítménynek csupán 972 kilogrammos autót kell mozgatnia.
Hasonló teljesítményhez manapság jellemzően 1200-1600 kilogrammos karosszéria jár, de a Brabham spártai felszereltséget kínál, és ahol csak lehet, karbonszál-kompozitból készítették. Aerodinamikailag is jól átgondolták, a nagy diffúzor az alján, és a széles hátsó szárny együtt akár 12000 N-os – olyan 1,2 tonnányi tömeg hatásának megfelelő – leszorítóerőt is termelhet nagy sebességnél.
Ilyen komoly csúcstechnikának persze az ára sem kevés: egy-egy példányért kerek 1 millió fontot, azaz kb. 356 millió forintot kérnek, de ez az adók nélküli, nettó összeg. Ennek megfelelően lőtték be a legyártandó széria nagyságát is: 70 példány készül, és így sem egyértelmű, hogy minden példányra hamar akad vevő.
Az első 35-öt mindenesetre a Brabham igazi rajongóinak szánják: ezek mindegyike a Brabham 35 nagydíj-győzelmének egyikére emlékeztet majd. Az első példány az 1966-os francia nagydíjon aratott diadalmaskodó BT19 emlékére zöld-arany színben pompázik majd, de lesznek példányok a Brabham-Alfák jellegzetes vörös-kék, és a Brabham-BMW-k fehér-kék színösszeállításában is.
A cég azt tervezi, hogy később, ha egy picit jobban beindul az üzlet, az aktuális technikával is rajthoz állnak majd rangos nemzetközi versenyeken, amilyen a Le Mans-i 24 órás, ahol a GTE kategóriában talán lenne is esélyük a Porschék, Ferrarik és Aston Martinok ellen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Az OMV bezárja az összes ausztriai hidrgonénkútját
A cég a villanyautózásra szeretne koncentrálni.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
