Megújul a Mercedes húzómodellje
Idén már négyéves a Mercedes-Benz húzómodellje, a C osztály, így elérkezettnek látták az időt a frissítésre. A frissítésen átesett középkategóriás Mercit most be is mutatták, testközelből pedig a Genfi Autószalonon láthatjuk először.

Kívülről nem túl feltűnő a fészlift, de azért néhány ponton egyértelműen megkülönböztethető a frissítés előtti és utáni C osztály. Átgyúrták az első és hátsó lökhárítót, a fényszórókat, valamint a maszkot is. Két új szín is bekerül a kínálatba: a mojave-ezüst és a smaragdzöld.
A felfrissített C osztály multibeam-LED lámpái akár 650 méterre is elvilágítanak. Az Intelligent Lightnak köszönhetően a távolsági fényszórót automatában lekapcsolja, ha van szembejövő forgalom, emellett pedig a kereszteződésekbe és kanyarokba is bevilágít. Konkrétan ugyanazt a technológiát kapta meg az autó, amelyet eddig csak az S osztályban és a CLS-ben használtak. Igaz, mindez nem széria, alapáron csak az integrált nappali menetfény LED-es, a fényszóró halogén.
A beltérben az alapmodell megtartja a kifutó C Merci műszeregységét, tehát analóg csőműszerek mutatják a sebességet és a fordulatszámot, köztük színes kijelző van. Opcionálisan viszont teljesen digitális műszercsoporttal is meg lehet venni. A kormánykerék az S osztályban látott stílust viszi tovább, a Touch Controllal pedig számos funkciót kormányról is lehet használni.
A motorpalettát még nem részletezte hivatalosan a Mercedes. Szinte biztos, hogy az OM 651 kódú dízelmotort leváltja az új OM 654-es. Ezt az E osztályból már ismerhetjük, ott a 200 d-ben 150, a 220 d-ben 194 lóerőt tud. Hathengeres dízelt feltehetőleg továbbra sem kérhetünk C osztályhoz, a legerősebb a 300d lehet 241 lovas négyhengeressel.
Benzinesek közt a belépőszintet a C 180 jelenti: az 1,6-os turbómotor az SLC-ével azonos, 156 lovas lehet. A C 200-at és C 300-at az új motorcsalád négyhengeres tagjával szerelhetik, egyelőre nem tudni, milyen teljesítményszintekkel. Az Autocar azt is tudni véli, hogy továbbfejlesztett hibrid hajtáslánccal két plug-in hibrid is lesz a kínálatban: a benzines-elektromos C 300 e, valamint a dízel-elektromos C 300 de. Ezek az úgynevezett EQ-Power rendszert kapják meg, tisztán villannyal mintegy harminc kilométert tudnak menni.
A felfrissített C osztályt a németországi Brémában, a dél-afrikai Kelet-Londonban, az egyesült államokbeli Tuscaloosában és a kínai Pekingben gyártják majd. Rendelni tavasztól lehet, az első fészliftelt példányokat nyáron szállítják le. Az árlista még nem ismert.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
