Ne várd tovább, itt van a vadiúj G Merci!
A karakter maradt, a forma se sokat változott, a belsőről viszont ordít, hogy vége egy nagy korszaknak – közel három évtized után megjött a teljesen új G osztály. Íme, ő itt már az új generáció.

1990 volt az éve, hogy a Mercedes megejtette a G osztályon az első nagy frissítést, amit azóta sem neveznek generációváltásnak, így hivatalosan ez lett 1979 óta az első olyan az autón. Bár sok kisebb frissítést és rengeteg változatot megélt, a terepjáró alapjai huszonnyolc évig nem változtak, ami még ebben a lassú mozgású igazi terepjárós műfajban sem kis teljesítmény. A kockás-sarkos forma maradt, a kívülre szerelt ajtózsanérok, az ablakformák, a síkban emelkedő motorháztető, minden, amitől a G-nek karaktere van és amivel már rég mélyen beleégett a kollektív tudatba. Viszont egy fél mérettel feljebb tolták: 53 milliméterrel hosszabb és 121 milliméterrel szélesebb lett. Az utastér ezen felül rengeteg helyet talált magának: a sokat kritizált hátsó lábtér 150 milliméterrel nőtt, miközben elöl is lett plusz 38 milli.
A generációváltás talán leghasznosabb hozadéka, hogy hiába lett nagyobb a G, az alumíniumnak és a nagy szilárdságú acélnak hála 170 kilogrammal könnyebben kerül ki a grazi gyártósorról, mint elődje. Az alaposan felzárkóztatott felépítésnek, pontosabban a lényegesen szilárdabb acél A- és B-oszlopoknak hála a torziós merevsége bő ötven százalékot javult.
Teljesen megújult a beltér, miközben jól láthatóan a dizájnerek fő feladata az volt, hogy bármely random korábbi G Merci-tulaj egyből kiismerje magát odabent. Oké, lett két 12,3 colos kijelző, így már az óracsoport is full digitális (bár ez valószínű feláras extra lesz); jöttek a kortárs Mercedes-gombok, -szellőzőrostélyok, -érintőpad, stb., de ugyanúgy az ajtók tetejére kerültek az ablakemelők, ott a masszív kapaszkodó az első utas előtt, a középkonzolon pedig ugyanúgy szemet böknek a diffizárak gombjai.
Hiába a nagy puritántanalítás odabent, az elöl független, hátul merevtengelyes új G a Mercedes szerint épp annyira terepjáró, mint elődje volt. A tengelyek közti hasmagassága amúgy 24,1 centiméterre nőtt, és minden vadász örömére a gázlómélység kerek tíz centivel került feljebb: már 70 centis a gyár által megadott maximális határ. A maximális oldaldőlés szöge hat fokkal javult, már 35 fokos, míg az első terepszög 30, a hátsó 31 fokos az új generáción.
A Mercedes nem bonyolítja a piaci bevezetést: kezdetben a G500-zal nyit egyedül, azaz a 422 lóerős, négyliteres V8-cal szerelt változattal. Ezt követi majd a sorhatos dízelesük, majd szépen sorban jön minden, várhatóan rövid időn belül az arab piacok kedvence, a V12-es is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
