Z4: a BMW új stílusa
Az élő bemutató előtt, amelyet augusztus 20-án tart a BMW Pebble Beach-en, mutattak néhány fotót a Z4 Conceptről. Az új kétüléses nem csak a cég következő sorozatgyártású sportkocsijának előfutára, de egyben azt is itt mutatják meg, hogy milyen lesz a következő évek BMW újdonságainak formavilága.

Valószínűleg meghallották a kritikákat, amelyek az 5-ös és 7-es sorozat konzervatív megjelenése miatt kaptak, mert látszik, hogy a tervezők igyekeztek elszakadni a korábbi BMW sémáktól. Teljesen új az orrkialakítás: az új osztott hűtőrács két ötszögletű részből áll, amelyek ráadásul kissé előre dőlnek, felidézve a 70-es és 80-as évek cápaorrú modelljeit. A fényszórók viszonylag keskenyek, viszont egészen hátra húzódnak a karosszérián, bőven a sárvédőívek fölé, az övvonal pedig meredeken emelkedve szinte rácsavarodik a hátsó kerekek feletti idomokra. Az összhatás újszerű, és igazán jó arányúnak hat, legfeljebb az orr-rész alsó részét uraló hűtőnyílások kialakítását érezhetjük sablonosnak. A forma talán legnagyobb erénye az egységesség: a vonalak találkoznak egymással, sehol egy indokolatlan törés a karosszérián – még a hátsó lámpák is jól illeszkednek a farrészbe.
Belül is látszik az újító szándék, a műszerfal a hűtőrács formájára rímelő, oldalt kihegyesedő formát kapott, a kormány középrésze szokatlanul mélyre került, az információs képernyőt pedig végre beletervezték a műszerfalba, nem csak úgy odaállították, mintha utólagos kiegészítés volna. Középen automata váltókra jellemző választókart látni – a BMW itt is igyekezett hangsúlyozni, hogy az automatát tartja a jövő megoldásának, még a legsportosabb típusai számára is – és persze az i-drive forgókapcsolóját, amelyhez láthatóan rakaszkodnak.
A műszaki adatokkal egyelőre adós a BMW, így továbbra is csak a korábbi pletykákra hagyatkozhatunk ezen a téren. Ezek szerint a Z4 szériaváltozata kétféle kétliteres négyhengeres turbós benzinmotorral készül majd, amelyek 195 és 245 lóerősek lesznek, a csúcsváltozatba pedig háromliteres hathengeres soros motort építenek, szintén turbóval, amely 335 lóerőt adhat le. Később nyilván érkezik M-es változat is, alighanem az M3-as és M4-es modellekben használt hathengeres sportmotorral, bőven 400 lóerő feletti teljesítménnyel.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
