Z4: a BMW új stílusa
Az élő bemutató előtt, amelyet augusztus 20-án tart a BMW Pebble Beach-en, mutattak néhány fotót a Z4 Conceptről. Az új kétüléses nem csak a cég következő sorozatgyártású sportkocsijának előfutára, de egyben azt is itt mutatják meg, hogy milyen lesz a következő évek BMW újdonságainak formavilága.

Valószínűleg meghallották a kritikákat, amelyek az 5-ös és 7-es sorozat konzervatív megjelenése miatt kaptak, mert látszik, hogy a tervezők igyekeztek elszakadni a korábbi BMW sémáktól. Teljesen új az orrkialakítás: az új osztott hűtőrács két ötszögletű részből áll, amelyek ráadásul kissé előre dőlnek, felidézve a 70-es és 80-as évek cápaorrú modelljeit. A fényszórók viszonylag keskenyek, viszont egészen hátra húzódnak a karosszérián, bőven a sárvédőívek fölé, az övvonal pedig meredeken emelkedve szinte rácsavarodik a hátsó kerekek feletti idomokra. Az összhatás újszerű, és igazán jó arányúnak hat, legfeljebb az orr-rész alsó részét uraló hűtőnyílások kialakítását érezhetjük sablonosnak. A forma talán legnagyobb erénye az egységesség: a vonalak találkoznak egymással, sehol egy indokolatlan törés a karosszérián – még a hátsó lámpák is jól illeszkednek a farrészbe.
Belül is látszik az újító szándék, a műszerfal a hűtőrács formájára rímelő, oldalt kihegyesedő formát kapott, a kormány középrésze szokatlanul mélyre került, az információs képernyőt pedig végre beletervezték a műszerfalba, nem csak úgy odaállították, mintha utólagos kiegészítés volna. Középen automata váltókra jellemző választókart látni – a BMW itt is igyekezett hangsúlyozni, hogy az automatát tartja a jövő megoldásának, még a legsportosabb típusai számára is – és persze az i-drive forgókapcsolóját, amelyhez láthatóan rakaszkodnak.
A műszaki adatokkal egyelőre adós a BMW, így továbbra is csak a korábbi pletykákra hagyatkozhatunk ezen a téren. Ezek szerint a Z4 szériaváltozata kétféle kétliteres négyhengeres turbós benzinmotorral készül majd, amelyek 195 és 245 lóerősek lesznek, a csúcsváltozatba pedig háromliteres hathengeres soros motort építenek, szintén turbóval, amely 335 lóerőt adhat le. Később nyilván érkezik M-es változat is, alighanem az M3-as és M4-es modellekben használt hathengeres sportmotorral, bőven 400 lóerő feletti teljesítménnyel.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
