Így kereshető pénz a villanyautóval
Az elektromos autózás nemcsak környezetbarát, de a világ energiagazdálkodásának is nagyon értékes kiegészítője lehet. Dániában most ezzel kísérletezik a Nissan.

A lényeg, hogy az autók – az elektromosak is – élettartamuk nagy részében állnak, ám az elektromos járművek akkumulátor-kapacitása ez idő alatt hasznos részévé válhat az elektromos hálózatnak. Ezért pedig szép összeget fizethet az áramszolgáltató. Egyelőre csak Dániában működik a konstrukció, de ott már most évi 1300 eurót – 396 ezer forintot – szedhet be néhány flottaüzemeltető, autónként, ami bőven fedezi az üzemeltetés éves költségét.
Ma még a villamosáram-szolgáltatók egyik komoly problémája a hullámzó energiaigény: nappal jellemzően sokkal több áramot fogyasztunk, mint éjjel, és jelenleg nem létezik olyan hatalmas akkumulátor, amely ezt a hullámzást valamelyest kiegyenlíthetné. Az elektromos autó erre tökéletes eszköz lehetne, ha elterjedne: éjjel felhalmozható benne az energia, aminek egy részét nappal – amikor egy tipikus, munkába járásra használt jármű csak parkol – visszajuttathatja a rendszerbe. Erre már a mai villanyautók is adnak lehetőséget: az aktuális Nissan Leaf például, a nagyobb, 30 kWh-s akkumulátorral 172 km-t tehet meg egy töltéssel, de egy tipikus európai ingázó nem megy 40-60 km-nél többet egy nap, azaz a tárolt energia kétharmada kihasználatlan marad. Ez pedig szolgálhat pufferként a nap legnagyobb fogyasztású óráiban az áramszolgáltató számára, úgy, hogy akár a nap vége felé, a hazaindulás előtti órákban az autókba visszatöltik az így elvett energiát, azaz az autó tulajdonosa nem is vesz észre az egészből semmit.
Eljött az ingyen autózás ideje – Nissan Leaf
Jogosan néz mindenki irigykedve. Ingyen parkolni, ingyen tankolni kiváltság. Kiváltság, amit meg lehet venni némi pénzért.
A Nissan most azzal kísérletezik, hogy a villanyautók ilyesfajta puffer-üzemmódja köré hogyan lehet működő üzleti modellt alkotni. Azt mondják, ha sikerül kidolgozni a részleteket, akkor szélesebb körben is elterjedhet a dolog, ami mind a villanyautó-tulajdonosok, mind az áramszolgáltatók számára hasznos lehet.
Becslések szerint 2040-ig durván a jelenlegi 300-szorosára nő majd a villanyautók energiafelvétele, és ezzel arányban az általuk tárolt energia mennyisége is. Jelenleg a világ energiafogyasztása mintegy 21 ezer TWh, a villanyautók ehhez képest mintegy 1800 TWh-t tárolhatnak, ami már nagyobb energiafelvétel-ingadozások kiegyenlítésére is elegendő lehet. Ezzel egyebek között csökkenthető volna az igények ellátásához szükséges erőművi kapacitás, vagyis összességében takarékosabbá lehetne tenni a Föld áramellátását, ha megfelelő mennyiségű elektromos jármű is részt venne benne.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
