Extrém csendes utastérrel érkezett az új Rolls-Royce Phantom
Audi A8: élet a lézerlámpa mögött
Mit tud az Audi A8 technikája? Létezik, hogy nehezebb az elődjénél? És tényleg jobban vezeti magát, mint a Tesla?
A lehető legcsendesebb utastérrel, alumínium platformmal és a kortársakhoz felzárkóztatott extrákkal jön a nyolcadik generációs Phantom. Tizennégy év után újul meg a Rolls-Royce csúcsmodellje.

Pakolhatnak bele annyi extrát, amennyit a kor elbír, a nyolcadik generációs Phantomra valószínű egy dologról emlékszik majd az utókor: ez az első Rolls, ami a márka új, alumínium platformján áll. Övé lett az úttörő szerep, ugyanezt az alapot használja majd ugyanis a jövőben valamennyi Rolls a Ghosttól a Wraith-en át a Dawnig. Sőt, a márka első SUV-ja, a Cullinan is ezen állhat majd. A Phantom azonban hiába kapott új platformot maga alá és lett rövidebb, az extrákkal és a plusz szigeteléssel tömege így is felment 2625 kilogrammra 2550-ről. Ha már a számok: az új platformmal 30 százalékkal lett merevebb, mint elődje volt.
Nyolc milliméterrel lett magasabb a hetedik generációnál, 29-cel szélesebb, ugyanakkor 77 millimétert összement hosszban (így is 5,76 méteres). Úgy fest, hosszban már elérték a felesleges luxus szintjét, mert ebből a csonkításból 19 millimétert a tengelytávból nyertek. Igaz, aki ragaszkodik a végtelen lábtérhez, annak jó hír, hogy ez is kérhető lesz majd hosszított változatban, ami plusz 20 centi lábteret jelent.
Egyértelmű volt, hogy formailag nem dobnak nagyot. Egy picit átszabták ugyan a rács közvetlen környezetét, de az érdemi újítás itt a lézerfényszóró. Bizony, a Rolls-t is elérte a technológia, amivel akár 600 méterre is ellát az a Phantom. (Az Audi hasonló rendszeréről itt írtunk hosszabban). Megjelenés-ügyileg a Rolls még a kasznira pakolt keskeny fényes csíkokra büszke. Bár elsőre egyszerű krómnak tűnhet, valójában rozsdamentes acél mind. Sőt, a gyári közlemény külön kiemeli, hogy az első szélvédőtől a C oszlopig nyúló darab a leghosszabb autóra került ilyen elem, amit humán munkaerő kézzel polírozott.
Odabent valamivel egyszerűbb szemre megtalálni az újdonságokat. Egyrészt digitális lett a műszeregység és került középre egy 12,3 colos TFT kijelző. Etéren volt miben utolérni a konkurenseket, de gondoskodtak róla, hogy a nagy modernitás cunami egy ponton megálljon, ez pedig az analóg óra az utasoldali ülés előtt. Persze elektromosan állítható minden odabent, az utolsó combtámaszig. Ehhez ma már elég egy csúcs 7-es BMW, itt nem volt miben ráverni a kortársakra, ezért rámentek a luxus egy más ágára: a Rolls azt mondja, a legcsendesebb robbanómotoros autó utasterét igyekeztek összehozni.
Az utastér csendesítése ma már önálló tudomány, erős állítás ebben önjelölt elsőnek lenni, de a Rolls-nál tettek is a célért. Vastagítottak az üvegeken, és belepakoltak összesen 130 kilónyi szigetelést az autóba, hogy a külvilágból a lehető legkevesebb jöjjön be. Még az egyedi, habréteggel befújt „Silent-Seal” abroncsokkal is sikerült 9 decibelt fogni pusztán a gördülési zajon. Végeredményben 100 km/h-s tempónál tíz százalékkal nagyobb a csend odabent, mint az elődben volt. Ehhez a tempóhoz nulláról egyébiránt 5,3 másodpercre van szüksége.
Hajtás terén nem nagyon lehetett már megváltani a világot. A nyolcadik generáció a 6,75 literes, ikerturbós V12-es új változatával jön, ami 563 lóerővel mozgatja az utasokkal együtt 2,8 tonnás Phantomot. Bár ez a motor nem teljesen előélet nélküli, a dugattyúk, a főtengely, a hűtő, a motorvezérlő szoftver mind teljesen újak hozzá. Ehhez társul egy nyolcfokozatú automataváltó, valamint egy műholdas támogatás, ami a várható domborzati viszonyok ismeretében segít fokozatot választani a Rolls-nak.
Elöl új dupla keresztlengőkaros, hátul öt lengőkaros hátsó futóművet kapott, de a Rolls által emlegetett varázsszőnyeg-élményt valószínű az okos légrugós rendszer hozza el, ami a kormányzásból, a gyorsulási értékekből és az utat figyelő kamera képéből hangolja magát. Ezen felül biztonsági és vezetősegéd extrából természetesen minden benne van, amit ma elbír a technológia. Mindezt mennyiért? Árat egyelőre nem közölt a Rolls, azzal lehet, hogy meg kell várni a szeptembert, pontosabban a Frankfurti Autószalont.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
