Jól néz ki az új terep-Alfa
Abban mondjuk nem is kételkedtünk, hogy az Alfa Romeo formatervezői nem felejtették el a szakmájukat a Giulia megtervezése óta, és a Stelvio tényleg rendben van vizuálisan. Egyébként lényegében a Giuliát kapjuk meg más csomagolásban, de ez nem baj, hisz alapból a hátsó kerék hajt, a műszaki tartalom pedig kellőképp korszerű, legalábbis az adatok alapján.

Láttunk már formatervező stúdiókat látványosan elvérezni a hobbiterepjáró-tervezés feladatán, hisz a jócskán megemelt karosszéria könnyen válik aránytalanná, de az Alfa tervezői, bár efféle autót eddig legfeljebb tanulmányautóként rajzoltak, parádésan oldották meg a feladatot. Az az ember érzése az autó képeit nézve, hogy ez csak egy ötajtós Giulia-változat, amely kicsivel magasabbra került, de a nagy kerekek az ügyesen megtört oldalfelületek miatt egész könnyed az összkép, SUV-mércével mindenképp. Egyébként a korábban már bevált formai elemekkel találkozunk itt is, így a Stelvio nagyszerűen illeszkedik a márka többi modellje közé.
A Stelvio is a Giuliához kifejlesztett Giorgio padlólemezre épül, így a főegységek zöme onnan már ismerős lehet. Mivel a típust Los Angelesben mutatták be, egyelőre két benzines változatról tudunk. Ezek közül a kisebb is a kétliteres turbómotor 280 lóerős változatát kapja, az erősebb pedig a csúcsmodell, a Quadrofoglio kivitel 510 lóerős, 2,9 literes V6-os turbómotorral. Az előbbi végsebessége is 231 km/h, az utóbbié pedig 284 km/h, és a csúcsmodell emellett négy másodperc alatt érheti el a százas tempót. Mindezt úgy, hogy mind a két változat nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással érkezik, azaz valószínű, hogy a hajtásláncban azért bent marad néhány lóerő. Az európai modellek várhatóan szerényebb hajtásláncokkal is elérhetők lesznek, többek közt az új, 2,2 literes turbódízel motor különféle változataival is.
Na, mitől fél a BMW-s?
Ha én lennék a konkurencia, gyorsan vennék egy Giuliát, és szétszedném, hogy megnézzem, mi a fenétől ilyen jó vezetni.
Ahogy a bemutató helyszíne alapján már sejthető, a Stelvio, amelyet a Giuliával egy üzemben, Olaszországban gyártanak, a márka amerikai offenzívájának egyik alapköve lesz. Odaát a jövő év közepén kezdik forgalmazni, az európai piaci bevezetés időpontját azonban még nem ismerjük.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
