Megmutatták az új terep-Minit
Az új Countryman a márkajelzés ellenére már nem igazán mini: bő húsz centivel hosszabb lett, azaz eléri a 4,3 métert, emellett három centivel szélesebb is az elődjénél. Így már inkább a kompakt ötajtósokkal versenghet, mint a kisautókkal.

A méretváltozás várható volt, hisz a Mini harmadik generációs modelljei az UKL platformra épülnek, amelyekre az alap-Mininél kisebb autót nemigen lehet tervezni, nagyobbat viszont könnyedén, hisz úgy optimalizálták, hogy a fronthajtású BMW-k alapjának is alkalmasak legyenek. Ez azonban csak jót tehet a Mininek, hisz a paletta sokkal nagyobb mérettartományt fedhet le: a 7,5 centivel hosszabb tengelytáv egyértelműen tágasabb belsőt, azon belül is bőséges hátsó lábteret jelent. A 450 literes csomagtér-méret is tisztességes, bár itt akad egy kis trükk: a hátsó üléssor 13 centis úton tologatható előre-hátra, és a csomagtér mérete nyilván az ülések legelső végpontba tolásával érhető el. Ám az elődmodell 350 literéhez képest mindenképp hatalmas az előrelépés.
Műszaki szempontból nincsenek nagy meglepetések: a szabvány BMW-Mini hajtásokat kapja a típus. A Cooper Countryman változatba 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős turbómotort építenek, a Cooper S Countryman pedig a kétliteres négyhengeres 192 lóerős változatát kapja meg. Ezen felül két változatot kínálnak kétliteres, négyhengeres dízelmotorral, a Cooper D-t 150, a Cooper SD-t 190 lóerővel. Ezeken felül érkezik egy hibrid változat is, 224 lóerős összteljesítménnyel, és a beépített 7,6 kWh-s Li-ion akkumulátornak köszönhetően legfeljebb 125 km/h-s sebességig tisztán elektromos üzemben is használható – az akku kapacitása ilyenkor legfeljebb 40 kilométerre elegendő. Cserébe viszont ez a változat csupán 35 literes benzintankot kap.
Az új Countryman formája természetesen félreismerhetetlenül Mini, de úgy néz ki, a tervezők azért feszegetik a dogmatika határait. A fényszórók például alaposan elszögletesedtek, és a hűtőrács formáját is megkomplikálták egy kicsit a hagyományos Mini-kaptafához képest. Azt nem mondanánk, hogy testidegen lenne az új Countryman a márkán belül, de ahogy sejthető is volt, az eredeti sablonok így, három generáció után valamiféle frissítésre szorulnak, hogy a közönség fejében ne az unalmas kifejezés váltsa a jópofát, ha a Miniről esik szó.
A méret növekedése persze magasabb árat is jelent, az új Countryman alapára Nagy-Britanniában 22 465 font lesz, azaz bő 7,7 millió forint, amivel drágább lesz az Audi Q2-esnél, de olcsóbb a Q3-asnál, ha a hasonló méretű konkurenciát nézzük. A gyáriak szerint azonban az alapfelszereltség is meglehetősen gazdag lesz. A forgalmazás Európában jövő februárban indul.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
