Valószínűleg a Mercedesnél is tudják, hogy a halott vásárló nem jó vásárló, de a számháború kötelez: ha versenyben akartak maradni a BMW-vel, az E63 AMG nem adhatja alább hatszáz lóerőnél.

Nem is adja: bár itt már a kisebb, Kínára optimalizált, azaz négyliteres V8-as turbómotort alkalmazzák, ebből az eddigi legerősebb változat itt bukkan fel. Rögtön két kivitel készül ugyanis az E63-asból: a gyengébbikbe is 571 lovas motort építenek 750 Nm csúcsnyomatékkal, és 3,5 másodperces gyorsulási idővel százra. Ám aki nem elégszik meg kevesebbel a legerősebbnél, az kérheti az S változatot. Ez 612 lóerős és 850 Nm maximális nyomatékú motort kap, amely a nagydarab taxi-bódét 3,3 másodperc alatt gyorsítja százra, és az AMG Driver's csomaggal akár 300 km/h-val is száguldhat.
Ahhoz persze már nem feltétlen elegendő egy jobb futómű és nagyobb fékek, hogy ilyen bődületes erő egy ilyen kis turbómotorból uralható maradjon egy átlagsofőr számára. Nyilván nem véletlen, hogy nincs és nem is lesz kéziváltós kivitel: a kilenc fokozatú többkuplungos (MCT) váltó jár hozzá, ami ugyan fülekkel is kapcsolható, de nyilván megakadályoz minden meggondolatlanságot, ami árthatna a komplikált technikának. Emellett alapból jár az összkerék-hajtás, amelyhez ugyan kínálnak Drift üzemmódot, amivel ugyanúgy le lehet égetni a gumiról a mintázatot, mint a korábbi, hátsókerék-hajtású E63-asokkal, de ezt mégis csak akkor tudja az autó, ha előtte rendesen átállítottuk, azaz impulzus-driftelés, vagy véletlen erőcsúsztatás itt nincs.
Van állítólag egy Race üzemmód is, ahol az ESP nem működik, és a váltóautomatika sem szól bele igazán, hogy mit művelünk, de nem egyértelmű, hogy ilyenkor mennyire marad kezelhető ez a vadállat. Az az érzésünk, gyakrabban veszik majd igénybe a tulajdonosok a Comfort programot, ahol csak négy henger működik a nyolcból, a váltó 3250-es fordulaton felkapcsol, és úgy általában, kulturált átlagautóként használható az E63 AMG.
A Mercedes E63 AMG jövő márciustól lesz kapható Európában, azaz biztosan megelőzik vele a következő M5-ös BMW-t, amelyet legkorábban 2017 második felére várhatunk, és amely valószínűleg szintén 600 lóerő feletti teljesítményt kínál majd ugyanebben a méretosztályban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
