Egyelőre csak névtelen belső forrásokra hivatkozik az Autocar híre, amely szerint a Volkswagen csoport feláldozza az Audi sportprototípus-programját a spórolás oltárán. Egy ilyen lépés révén legalább évi 200 millió euró maradhatna a kasszában, miközben a Porsche tovább arathatna a World Endurance Championship futamain, köztük Le Mans-ban.

A spekuláció, amelyet az Audi nem volt hajlandó kommentálni, nagyrészt a józan logikára épít. A Volkswagen csoport jelenleg két, teljesen különálló csapatot versenyeztet egymás ellen: az Audi és a Porsche egymástól függetlenül fejleszt, és az idei szezonig nem is igazán volt komoly ellenfelük egymáson kívül. Ám ez egy olyan cég esetében nem feltétlenül jó ötlet, amely tízmilliárdokat vérzett ki a dízelbotrány kapcsán. Ráadásul az Audi versenyautóit dízelmotor hajtja, amit mostanság egyre kínosabb reklámozni, így kézenfekvő, hogy az Audi vonuljon vissza, és ne a Porsche.
Le Mans 2016 - percről percre
Tommy Milner Corvette-jének fara tört ki, nem tudta megfogni. Frontálisan ütközött a gumifalba, de baja szerencsére nem esett. Folyamatosan frissülő tudósítás.
A VW csoport Le Mans-i házibajnoksága nem a nagyvállalati káosz eredménye: a Porsche már azelőtt döntött saját sportprototípus-csapatának elindításáról, mielőtt a sportkocsigyártó 2009-ben egy komplikált pénzügyi manőver eredményeképpen betagozódott a Volkswagen csoportba. A VW vezetése pedig nem állította le a programot, hisz az bőven belefért a költségvetésbe. A dízelbotrány azonban feneketlen zsákként nyeli a cég tőketartalékait, így egyre több, a működéshez nem feltétlen szükséges projekttől igyekeznek megszabadulni.
Ez persze aligha jelentené az Audi sporttevékenységének végét, valószínű, hogy a DTM-ben tovább küzd majd a márka a BMW és a Mercedes ellen, és biztosan folytatódik a cég Formula E kampánya is, az viszont nem valószínű, hogy a sportkocsiversenyzés költségvetését más autósport-programba irányítanák. Ha az Audinál is marad a pénz, valószínű, hogy inkább utcai modellek fejlesztésére fordítják majd.
Az Audi 2000-ben nyert először a Le Mans-i 24 óráson, és azóta összesen négy alkalommal győzték le. 2003-ban az Audi technikáját használó Bentley győzött, a 2009-es versenyt a Peugeot nyerte, 2015-ben és 2016-ban pedig a Porschék végeztek az élen.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
