Mi lesz a motortér körül hümmögő férfiakkal?
Óriási szerencse, hogy a Mercedes-vezér Dieter Zetsche nem a nagyközönséghez, inkább a Párizsi kiállításon bóklászó sajtómunkásokhoz intézte szavait a megnyitó előtt. Igyekeztem kitakarni az autóbolondok számára fájdalmasabb részeket, de elárulom, hogy az elektromos autókról, az autómegosztásról, az önvezetésről és a kapcsolattartás netes formáiról beszélt ez az ember, merthogy a Mercedes mostantól teljes erővel átalakul és ezekre koncentrál a jövőben, sőt, ahogy korábban bejelentették, tovább bővítik saját akkumulátorgyártói kapacitásukat. 2025-ben már több mint tíz villanyautót kínál majd a cég, vagyis elköszönhetünk néhány hagyományos benzinestől és dízeltől.

A Mercedes a kékes fényben derengő Generation EQ nevű elektromos SUV-t tartja a legfontosabbnak. Szinte méretazonos a Porsche Macannal, a feneke konkrétan nyúlásnak tűnik, de ezt két villanymotor hajtja, összesen 300 kilowatt teljesítménnyel. A képzelt hobbiterepjáró hatótávolsága 500 kilométer lehet, de a Mercedes saját gyorstöltőjével öt percen belül újabb 160 kilométeres hatótávot nyerhetünk. Az autó kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul százra, ha majd egyszer elkészül és a 24 colos tablet hátterében működő fedélzeti rendszere egyszerre mindent ígér, amit a Mercedes az új korszakában fontosnak tart. A terepjáró alatt új platform rejtőzik, amelyre bármilyen villanyautót építeni lehet a kabriótól a kombiig.
A gyár óriásstandján a villanyautók és a konnektoros hibridek álltak kiemelt helyen, de jutott azért konc azoknak is, akik a terepkombizásban hisznek. Lőttem néhány képet az E220d All-Terrain változatáról, amelyet kilencfokozatú automataváltóval és természetesen összkerékhajtással szerelnek. A gazdag vadászok játéka alapállapotban 3 centivel magasabban hordja a hasát, mint a mezei E-Mercedes és mivel az autó légrugós, kis sebességnél még két centit emelhetünk rajta, majd 35 felett visszaáll alaphelyzetbe. Szerintem elég pofás ezzel a barna fényezéssel. Egy csapat, hagyományos értékekben hívő férfival találkoztam az elektromos önvezetés világából a sarokba száműzött AMG-nél, ahol egy selyemfényű zöld Mercedes AMG GT R volt a látnivaló. Az AMG GT-t már a Totalcar tévéműsorában is láthatták, és az R változatról is írtunk, mert nyáron mutatkozott be. Mégis úgy érzem idefér róla néhány kép. Ez a verzió nem teljesen pályaautó, inkább csak megvadított kivitel, a maga 585 lóerejével, amellyel 3,6 másodperc kell neki nullától százig. Sárga cérnával varrott bőr belső, szénszálas tető és hátsó szárny, azt hiszem értik miért hümmögtek körülötte oly sokan. Párizs AMG-s újdonsága egyébként a nyitott tetős AMG GT Roadster volt, amely 476 lóerős és a még vadabb, 557 lóerős GT C Roadster voltak. Egyébként nyugalom, a sportrészleg egyre sikeresebb, szóval ők még nem fogják lehúzni a rolót egy darabig.
Ha egymás mellé állították volna a GT-ket és a távoli forgószínpadra állított Vision Mercedes-Maybach 6-ot, az AMG-k pedálos Moszkvicsnak tűntek volna. A néhány éve bebukott Maybach nevét most az S-osztály, csúcson túli kiviteleinek tartják fenn, de a Mercedesnek más tervei is vannak a márkanévvel.
A 2+2 üléses, 5,7 méter hosszú és több mint két méter széles guruló jacht döbbenetesen szép formáival és sirályszárnyas ajtóival a múltszázad autós hagyományai előtt tiszteleg, pedig ez is egy villanyautó. Padlólemeze alatt 80 kilowattórányi akkumulátor lakik, amely négy villanymotort táplál és akár 250 kilométeres sebességig gyorsítja a testet. A Maybach állítólag, és itt fontos a feltételes mód, 500 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, miközben legnagyobb teljesítménye 750 lóerő és négy másodperc kell neki nullától százig. Egyelőre azonban csak forog vele a színpad és a Monterey Car Week, illetve a Pebble Beach Concours d'Elegance után elhozták Párizsba is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
