Tarolni készül a Skoda
Fényűzni csak szerényen
Mennyid van egy Skodára? Mondjuk tíz milla? Erre az kevés lesz, igaz, ez a kocsi akkora, mint egy ház, kiváló állami- és pártjármű, még túl nagy irigységet sem szül.
A teljes Volkswagen-csoport talán legfontosabb párizsi újdonságát mutatták be legelsőként a fokozott terrorkészültség mellett megnyitott autószalonon. Ez egy rettentően nagy autó. Kinek van szüksége ilyen méretekre, tanakodik az ember, amikor a láthatóságimellény-színű példányhoz lép. A Kodiaq 4,7 méter hosszú kasznija apró részletekben adja meg a választ.

Annak, akinek három gyereke van és két továbbit is szállítana néha, vagy ha nem, 720 liternyi csomagot zsúfolna a második üléssor mögé, esetleg két köbmétert, utasok nélkül, lehajtott ülésekkel. Vagy annak, aki méreteihez képest könnyen vezethető, sávtartó automatikával, aktív gyalogosvédelmi rendszerrel, követőradaros tempomattal és nagylátógszögű kamerákkal felszerelt szabadidő autóval oldaná meg a járműkérdést.
A Kodiaq összetéveszthetetlenül a Superb formai rokona, bár szemből engem kicsit a Range Roverekre emlékeztet, oldalról pedig pont olyan fény-árnyék vonalak törik meg az alapvetően mackós formákat, mint minden mai szabadidő-autón. Az összkép elfogadható, mármint el kell fogadnunk, hogy ebben a korszakban rengetegen akarnak terepjárónak tűnő autóban ülni, ilyenekkel van tele a párizsi utca is.
A Kodiaq esetében szerencsésen messzire engedték a Skoda tervezőinek fantáziáját, ezért aztán a VW-csoport legmodernebb, kifejezetten finom beltéranyagaival burkolták be, és nem csak elöl, de hátul is nagyon tágas. A hátsó üléssor egyébként 18 centis sínen tologatható attól függően, hogy még több csomagtérre van-e szükségünk, vagy a hátul ülők lábterét szeretnénk bővíteni. Ne feledjük, ennek az autónak közeli rokona a Volkswagen Tiguan, de annál sokkal nagyobbra nyújtották.
Miközben a telefonnal fotózgató ipari kém urak az üléseket hajtogatták, nyomkodtam kicsit a fedélzeti szórakoztató rendszert. A Skoda nagyon sok energiát fordít a fedélzeti kommunikációs megoldások fejlesztésére, így a 4G-s netkapcsolat és a médiamegosztási funkciók természetesek egy csúcsmodellben, ahogy az androidos és iPhone telefonok könnyű csatlakoztathatósága is. Összesen négyféle integrált szórakoztató és navigációs rendszert rendelhetünk majd a Kodiaq-hez, amelyek közt a csúcshoz tíz hangszórós, mélynyomóval is kiegészített zeneközpont is tartozik, és ez a telefon vételi erejét is megtámogatja az autó saját antennájának felhasználásával.
Háromféle benzines és kétféle dízelmotorral kínálják majd a Kodiaq-et. Az alapverzió 1,4 literes, benzines TSI, 125 lóerővel. Ez a kivitel csak elsőkerék-hajtású, és hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak hozzá. Lesz még egy erősebb egynégyes is, 150 lóerővel, illetve egy kétliteres TSI 180-nal. Ennek csúcsnyomatéka 320 newtonméter. A dízelkínálat kétféle kétliteres TDI-ből áll, az erősebbik 190 lóerős. Ha a motorváltozatokkal eléggé összezavartam önöket, akkor most jöjjön a váltókínálat. Az alapot jelentő hatfokozatú kézi váltón és szintén hatos, dupla kuplungoson kívül a VW hétfokozatú DSG váltóját is beépítik, és további jó hír, hogy mind az fronthajtású, mind az összkerekes nagy Skodához alapáron adják az elektronikus differenciálzárat.
A futómű elöl MacPherson, hátul több lengőkaros, és felárért elektronikusan állítható lengéscsillapítókat, vontatássegédletet és a terepezéshez aktív ereszkedés-asszisztenst is építenek majd a Skodába, sőt, a legdrágább verzióban aktív futóművet találunk majd, így mindig az autó mindig a terepviszonyokhoz igazítja a csillapítást és az kaszni hasmagasságát.
A Volkswagen MQB platformjára épített óriás-Skoda első példányait jövő tavasszal adják majd át, az indulóár alapmotorral és elsőkerék-hajtással körülbelül 7,8 millió forintnyi euróról indul a németeknél. Az autó magyarországi ára egyelőre ismeretlen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
