Tarolni készül a Skoda
Fényűzni csak szerényen
Mennyid van egy Skodára? Mondjuk tíz milla? Erre az kevés lesz, igaz, ez a kocsi akkora, mint egy ház, kiváló állami- és pártjármű, még túl nagy irigységet sem szül.
A teljes Volkswagen-csoport talán legfontosabb párizsi újdonságát mutatták be legelsőként a fokozott terrorkészültség mellett megnyitott autószalonon. Ez egy rettentően nagy autó. Kinek van szüksége ilyen méretekre, tanakodik az ember, amikor a láthatóságimellény-színű példányhoz lép. A Kodiaq 4,7 méter hosszú kasznija apró részletekben adja meg a választ.

Annak, akinek három gyereke van és két továbbit is szállítana néha, vagy ha nem, 720 liternyi csomagot zsúfolna a második üléssor mögé, esetleg két köbmétert, utasok nélkül, lehajtott ülésekkel. Vagy annak, aki méreteihez képest könnyen vezethető, sávtartó automatikával, aktív gyalogosvédelmi rendszerrel, követőradaros tempomattal és nagylátógszögű kamerákkal felszerelt szabadidő autóval oldaná meg a járműkérdést.
A Kodiaq összetéveszthetetlenül a Superb formai rokona, bár szemből engem kicsit a Range Roverekre emlékeztet, oldalról pedig pont olyan fény-árnyék vonalak törik meg az alapvetően mackós formákat, mint minden mai szabadidő-autón. Az összkép elfogadható, mármint el kell fogadnunk, hogy ebben a korszakban rengetegen akarnak terepjárónak tűnő autóban ülni, ilyenekkel van tele a párizsi utca is.
A Kodiaq esetében szerencsésen messzire engedték a Skoda tervezőinek fantáziáját, ezért aztán a VW-csoport legmodernebb, kifejezetten finom beltéranyagaival burkolták be, és nem csak elöl, de hátul is nagyon tágas. A hátsó üléssor egyébként 18 centis sínen tologatható attól függően, hogy még több csomagtérre van-e szükségünk, vagy a hátul ülők lábterét szeretnénk bővíteni. Ne feledjük, ennek az autónak közeli rokona a Volkswagen Tiguan, de annál sokkal nagyobbra nyújtották.
Miközben a telefonnal fotózgató ipari kém urak az üléseket hajtogatták, nyomkodtam kicsit a fedélzeti szórakoztató rendszert. A Skoda nagyon sok energiát fordít a fedélzeti kommunikációs megoldások fejlesztésére, így a 4G-s netkapcsolat és a médiamegosztási funkciók természetesek egy csúcsmodellben, ahogy az androidos és iPhone telefonok könnyű csatlakoztathatósága is. Összesen négyféle integrált szórakoztató és navigációs rendszert rendelhetünk majd a Kodiaq-hez, amelyek közt a csúcshoz tíz hangszórós, mélynyomóval is kiegészített zeneközpont is tartozik, és ez a telefon vételi erejét is megtámogatja az autó saját antennájának felhasználásával.
Háromféle benzines és kétféle dízelmotorral kínálják majd a Kodiaq-et. Az alapverzió 1,4 literes, benzines TSI, 125 lóerővel. Ez a kivitel csak elsőkerék-hajtású, és hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak hozzá. Lesz még egy erősebb egynégyes is, 150 lóerővel, illetve egy kétliteres TSI 180-nal. Ennek csúcsnyomatéka 320 newtonméter. A dízelkínálat kétféle kétliteres TDI-ből áll, az erősebbik 190 lóerős. Ha a motorváltozatokkal eléggé összezavartam önöket, akkor most jöjjön a váltókínálat. Az alapot jelentő hatfokozatú kézi váltón és szintén hatos, dupla kuplungoson kívül a VW hétfokozatú DSG váltóját is beépítik, és további jó hír, hogy mind az fronthajtású, mind az összkerekes nagy Skodához alapáron adják az elektronikus differenciálzárat.
A futómű elöl MacPherson, hátul több lengőkaros, és felárért elektronikusan állítható lengéscsillapítókat, vontatássegédletet és a terepezéshez aktív ereszkedés-asszisztenst is építenek majd a Skodába, sőt, a legdrágább verzióban aktív futóművet találunk majd, így mindig az autó mindig a terepviszonyokhoz igazítja a csillapítást és az kaszni hasmagasságát.
A Volkswagen MQB platformjára épített óriás-Skoda első példányait jövő tavasszal adják majd át, az indulóár alapmotorral és elsőkerék-hajtással körülbelül 7,8 millió forintnyi euróról indul a németeknél. Az autó magyarországi ára egyelőre ismeretlen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
