Meglepetés: nagy Ferrari nyolc hengerrel
A Ferrari eddig nem mutatta jelét, hogy foglalkozna egyes piacok különleges igényeivel. Nem is csoda, eddig örülhetett, aki egyáltalán vásárolhatott egy-egy sportkocsit a cégtől. Ám most itt a bizonyíték: Maranellóban is új szelek fújnak. Az új, V8-as GTC4 Lusso kétségtelenül Kínának készült.

Utoljára a 90-es évek elején készült olyan Ferrari, amelybe egynél többféle motort építettek. Akkor az olasz adószabályok miatt készült kétliteres, turbós változat a cég alapmodelljéből, amelyet egyébként 3,2 literes szívó V8-assal gyártottak. Most azonban a V12-es túra-csúcsmodell, a GTC4 Lusso kapott 3,9 literes biturbó V8-ast, nyilvánvalóan a kínai vásárlók kedvéért, hisz ott 4 liter felett durvulnak el az autókra rakódó terhek.
Megmutatták a legújabb luxus-Ferrarit
GTC4 Lusso a neve, ami kétségkívül jobban hangzik, mint az FF. És ütősebben is néz ki.
Az új változat neve GTC4 Lusso T, és nem sokkal lassabb nagymotoros testvérmodelljénél. A motorblokk nyilván ugyanaz az F154-es jelzésű, amivel a 488-asban és a California T-ben már találkozhattunk, de itt 610 lóerő a csúcsteljesítménye és 760 Nm a maximális nyomatéka, azaz a két korábbi változat közé lőtték be teljesítményszintjét. A V12-es a maga 690 lóerejével ugyan jobban megy, de nem sokkal: a gyorsulás százra 3,5 másodperc alatt megy a turbós kivitelnek, ami egy tized romlást jelent, a végsebessége pedig 334 helyett 320 km/h, ami miatt aligha fognak reklamálni a vevők. Cserébe jobban fogyaszt, mint a V12-es, 15,3 helyett 11,6 literrel elmehet száz kilométert, már ha öregurasan vezetik. Ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátása is csökkent, 350-ről 265 g/km-re.
A két változat dinamikai adatainak meglepően kis különbsége egyebek közt annak köszönhető, hogy a T változat hátsókerék-hajtású, szemben a V12-essel, amelynél megtartották az összkerék-hajtást. Ám itt is használják a hátsókerék-kormányzást, sőt, állítólag gyorsabban és pontosabban reagál. A gyáriak szerint a V8-as motorból a turbókésedelmet is sikerült teljesen kiirtani, így ugyanolyan közvetlen élményautó lesz, mint a szívómotoros változat, ha nem jobb, hisz a könnyebb motor miatt még hátrébb tolódott a két tengely közti terheléseloszlás. A turbós modellnél álló helyzetben az 1,74 tonnás üres tömeg 46%-a jut az első tengelyre, és 54%-a a hátsóra.
A Ferrari a Párizsi Autószalonon mutatja be vadonatúj modelljét, de nem is kérdéses, hogy az igazi célpont Kína, ahol ezzel a modellel lépéselőnybe kerülhetnek a Lamborghinihez és az Aston Martinnal szemben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
