Rég nem titok, hogy a Renault pick-uppal bővítené a választékát, ahogy az sem, hogy ebben japán szövetségese, a Nissan segíti. Most bemutatták a közös munka eredményét, a Renault Alaskant, amely csak részleteiben tér el a Navara NP300-astól.

A Renault tervezői alaposabb munkát végeztek, mint az efféle típusátvételeknél szokás. Nem csak a hűtőrácsot és a jelvényt cserélték le, az autó egész frontkiképzése, sőt, a motorháztető és a hátsó lámpák is újak. Ezzel elérték, hogy az Alaskan tökéletesen passzoljon az aktuális márkaarculatba: itt is felbukkan a kifele erősen elkeskenyedő, és a lámpákban folytatódó, vízszintes osztású hűtőrács-forma a tetején az emblémával. Ám az elölnézet az egyetlen, amely elhitetheti, hogy ez a Renault önálló típusa: hiába illesztették tökéletesen az új orrot, az autó oldalról már lemezről lemezre azonos a Navarával. A hátsó lámpák ugyan újak, de a körvonaluk nem változott a Nissanhoz képest – az az érzésünk, az eltérő külső ellenére ez a két alkatrész csereszabatos lesz.
A belső térben azonban már nem látszik semmilyen eltérés a jelvényt leszámítva, és műszakilag is azonosnak tűnik a két autó az adatokat nézve. A Renault is megkapja a Nissan újdonságát a kategóriában, az ötlengőkaros hátsó futóművet, és a motorválaszték is azonosnak tűnik. Itt is felbukkan az új fejlesztésű 2,3 literes, két turbós négyhengeres dízelmotor, amely lehet 160 vagy 190 lóerős kiviteltől függően. Emellett egyes piacokon kínálják majd a típust 2,5 literes 160 lóerős benzinmotorral, illetve a régebbi Navarában használt 2,5 literes turbódízellel, amely szintén 160 vagy 190 lóerős lehet. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes automata váltót kínálnak majd, és lesz hátsó- illetve összkerék-hajtású kivitel is. Ahogy ez a kategóriában megszokott, az Alaskanból is készül rövid fülkés kétajtós és hosszú fülkés négyajtós változat.
A gyáriak globális modellként emlegetik az Alaskant, ehhez képest meglepetés, hogy eleinte csak Latin-Amerikában lesz elérhető. Legelőször Kolumbiában lesz kapható, még az idén, aztán fokozatosan Dél-Amerika más országaiban is megjelenik. Emellett egyes afrikai országokban és Európában is kínálják majd, de hogy pontosan mikor indulhat a forgalmazás ezeken a piacokon, az egyelőre bizonytalan. Azt azonban már elárulták, hogy három üzemben, Mexikóban, Spanyolországban és Argentínában folyik majd a gyártás, nyilván a Navarával azonos gyártósorokon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
