Elon Musk neve a közvélemény számára egyet jelent a Teslával, de a nem egyszer prófétának, vagy zseninek nevezett üzletember most saját üzlettársait mérgesítette fel, akik ennek nyomán a cég vezetési struktúrájának átalakítását követelik.

A nagyrészt mások pénzét befektető alapok és cégek, amelyek a részvények úgy 63 %-át birtokolják, arra kapták fel a fejüket, hogy Musk saját, gyengén teljesítő napelem-forgalmazó cégét, a SolarCityt vásároltatná fel a Tesla, azaz nagyobb részben a társtulajdonosok pénzén. Ráadásul Tesla részvényekkel fizetne – lényegében magának – amivel a többi befektető részvényeinek részarányát csökkentené. Ráadásul az ügyletet nem igazán lehetett megakadályozni sem, hisz a Tesla igazgatótanácsát Musk nagyrészt saját bizalmasaival és rokonaival töltötte fel.
Épp ezért a CtW csoport, amely mintegy 42 millió dollár értékben birtokol Tesla részvényt, azt követeli, hogy alakítsák át a vállalat vezetőségi struktúráját. Javaslatuk szerint szét kell választani az elnöki és a vezérigazgatói pozíciót, kettővel növelni az igazgatótanácsi posztok számát, gondoskodni róla, hogy a cégvezetők családtagjai ne ülhessenek az igazgatótanácsban, és évente vezetőválasztást tartani. A változtatások végső soron gondoskodnának róla, hogy Elon Musk befolyása drasztikusan csökkenjen a cégen belül, így akár megakadályozhassák, hogy saját rossz befektetéseiből, amilyen a SolarCity, Teslán keresztül próbáljon kis veszteséggel kiszállni.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a CtW át tudja-e vinni az akaratát – tucatnyi más befektetőt kellene meggyőzni egy ilyen mélyreható változtatás végrehajtásához – de Musk részéről komoly kockázatvállalást jelent, hogy ilyen módon ingerli a befektetőit. A Tesla ugyanis elég komolyan veszteséges, és ez egy-két évig még biztosan így marad. Eddig azonban meglepő türelmet és bizalmat mutattak a tulajdonostársak, így a villanyautó-gyártó fizetőképes maradhatott. Ám a sokak által csak pénzégetőnek nevezett SolarCityt, amely elemzők szerint az amerikai napelem-piac legkevésbé versenyképes szereplője, aligha lesznek hajlandóak finanszírozni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
